Nemecká automobilka Volkswagen chce posilniť svoju pozíciu na trhoch v Južnej Amerike. Na tento účel plánuje v regióne do roku 2026 investovať jednu miliardu eur, oznámila v utorok nemecká firma v tlačovom vyhlásení.
Investovať plánuje okrem iného do ďalšieho rozvoja motorov poháňaných etanolom a na juhoamerické trhy sa chystá uviesť tiež svoje elektromobily. V Brazílii chce do roku 2027 zvýšiť svoje predaje o 40 percent.
Latinská Amerika je podľa Volkswagenu regiónom, kde sa očakáva do roku 2030 výrazný nárast predaja vozidiel. „Do roku 2026 investujeme v Južnej Amerike jednu miliardu eur," uviedol šéf nemeckej automobilky Thomas Schäfer.
Dovtedy, kým sa podarí prevádzku áut v Latinskej Amerike plne elektrifikovať, automobilka vsadí na spaľovacie motory, ktoré sú schopné používať biopalivá. Automobilka plánuje ďalší rozvoj spaľovacích motorov, ktoré používajú etanol či zmesi s naftou. Etanol je podľa Volkswagenu „udržateľným palivom", ktoré umožňuje výrazne znížiť emisie v porovnaní s benzínom či naftou.
V najľudnatejšej latinskoamerickej krajine Brazília začne Volkswagen tento rok ponúkať aj svoje plne elektrifikované vozidlá. Prechod na elektromobilitu bude v Brazílii a ďalších latinskoamerických krajinách zrejme pomalší ako v Európe. Podľa odhadov budú elektromobily v Brazílii tvoriť o desať rokov len štyri percentá automobilového trhu.
Brazília, kde Volkswagen tento rok oslavuje 70 rokov na trhu, je v plánoch nemeckej firmy kľúčová. Automobilka tam chce do roku 2027 zvýšiť svoje predaje o 40 percent v porovnaní s dneškom. Podľa oficiálnych štatistík bol Volkswagen vlani treťou najpredávanejšou značkou nových áut v Brazílii.
Na trhu tejto latinskoamerickej krajiny však dominuje Fiat a ďalšie značky zo skupiny Stellantis. Celkovo sa v minulom roku v krajine predalo dva milióny nových vozidiel, čo je zhruba polovica predaja v rekordnom roku 2018.