Prevádzkovateľ internetového obchodu Shein na súde v americkom Washinghtone žaluje konkurenčnú platformu Temu. Viní ju z krádeže obchodného tajomstva, porušovania autorských práv a podvodu. Upozornila na to televízna stanica CNBC s odvolaním sa súdne podanie zaslané v pondelok.

Nová žaloba Sheinu

„Za účelom propagácie falošných verzií výrobkov Shein reprodukovala spoločnosť Temu prakticky identické obrázky výrobkov Shein chránené autorským právom a používala ich alebo dala pokyn predajcom, aby ich používali ako propagačné obrázky na internetovej stránke a v mobilnej aplikácii Temu,“ uvádza sa v žalobe.

Ďalej svojho konkurenta viní, že kontroluje každý aspekt činnosti predajcov na svojej platforme. „Riadia, aké výrobky môžu ponúkať a za aké ceny ich môžu predávať, nabáda ich na porušovanie duševného vlastníctva iných osôb a dokonca im bránia odstrániť svoje výrobky z internetovej stránky Temu po tom, ako sa k porušeniu práv priznali. Toto nie je konanie legitímneho trhoviska tretej strany,“
píše sa ďalej v podaní.

Mafiánske zastrašovanie

Obe spoločnosti sa už v minulosti vzájomne žalovali. V decembri minulého roka bostonská spoločnosť WhaleCo, ktorá prevádzkuje Temu v USA, na súde vo Washingtone žalovala Shein pre autorské práva a „mafiánske zastrašovanie dodávateľov“. Hovorca Temu vtedy povedal, že Shein „nezákonne zadržiaval obchodníkov“ a silou im odobral telefóny, z ktorých kradol účty, heslá obchodníkov a odcudzil obchodné tajomstvo.

V októbri minulého roka pritom obe strany stiahli ďalšie žaloby, ktoré na seba predtým vzájomne podali. V decembri 2022 spoločnosť Shein zažalovala Temu pre porušovanie duševného vlastníctva, zatiaľ čo Temu v júli obvinila Shein z vyhrážania sa a nútenia výrobcov do exkluzívneho partnerstva.

E-shopová konkurencia

Obe spoločnosti sú tvrdými konkurentmi v oblasti lacného nakupovania online. Temu sa zameriava na predaj veľmi lacného tovaru vyrobeného v Číne, od módy po výrobky pre domácnosť, ktorý sa zameriava na zahraničných spotrebiteľov.

Firma Shein bola založená v Číne v roku 2008. Využíva analýzu dát na predvídanie dopytu zákazníkov a výroby odevov v malých sériách. Tým efektívne riadi náklady a zásoby. Stala sa priekopníkom ultrarýchlej módy. Predaj priamo spotrebiteľom spustila v USA v čase pandémie a rýchlo sa stala jednou z najsťahovanejších nákupných aplikácií v krajine. Platforma je dlhodobo kritizovaná a pre plagiátorstvo ju v minulosti žalovali viacerí výrobcovia, napríklad Ralph Lauren alebo Dr Martens.

Ďalšie dôležité správy

Made,In,China.,Cardboard,Boxes,With,Text,Made,In,China
Neprehliadnite

Čínski výrobcovia sa pretláčajú do vyššej ligy, aby konkurovali Európe a USA