Citroën C5 X má kvality, ktoré v súčasnosti vo vozidlách mnohí vodiči hľadajú. Medzi základné poznávacie znaky tohto vozidla patrí aj jeho motorizácia s označením PureTech 180. Prepĺňaný radový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,6 l bez elektrického dopingu je už síce raritný, no funguje fantasticky.
Výborný štvorvalec
Kultivovaný chod štvorvalca oceníte v podstate za každých jazdných podmienok. Štandardne pracuje úplne v tichosti, no keď o deň vyžadujete jeho 133 kW (188 k), vie o sebe dať vedieť. Rýchlo prichádza príjemný kontinuálny záťah. Nezabúdajme, že toto mohutné auto má hmotnosť iba niečo viac ako 1,5 tony, čo už dnes v segmente D možno považovať takmer za zázrak.
Prepĺňaná pohonná jednotka má rozumnú spotrebu. Po bezmála 2 400 kilometroch jazdy s rôznymi vodičmi palubný počítač vykazoval apetít na úrovni 7,3 l/100 km. Po mojom testovaní a prejdení približne 1 000 kilometrov, najmä po diaľniciach, sa spotreba stabilizovala na hodnote 6,9 l/100 km. Pri vysokých nákladoch na palivo sa rozhodne báť nemusíte.
Na porovnanie, drahší plugin hybrid dokáže v praxi prejsť 45 až 55 km na elektrinu na jedno nabitie, jeho spotreba na prvých 100 kilometrov sa pohybuje okolo úrovne 3,5 l/100 km. Ak s ním potom budete jazdiť iba v hybridnom režime, s vybitým akumulátorom, môžete počítať s tým, že vám z nádrže ubudne 6,3 l benzínu na 100 kilometrov. Efektivitu plugin hybridu rozhodne uprieť nemožno, no jeho nevýhodou v porovnaní s jednoduchším benzínovým pohonom je menší dojazd pre palivovú nádrž s kapacitou 40 l (klasický benzín ponúka 53 l) a určite i plytší batožinový priestor. Bez akumulátorov C5 X ponúka prepravnú kapacitu 545 l, plugin hybrid si musí vystačiť s objemom 485 l. Navyše, PureTech 180 je v porovnaní s pluginom lacnejší o 6 500 eur.
Maximálny komfort
Ak patríte medzi fanúšikov elektrifikácie a máte možnosť vozidlo nabíjať doma či v práci, potom pre vás bude plugin hybrid dobrá voľba. Ak však hľadáte klasické auto s výborným motorom, ktorý ponúka vysoký výkon i efektivitu a nemáte chuť riešiť nabíjanie, pokojne siahnite po variante PureTech 180. Mne z hľadiska pohonu ulahodil. Nejde o žiadneho športovca, aj osemstupňový automat je ladený skôr komfortne, no v prípade vlajkovej lode Citroëna by som ani nič iné neočakával.
Snaha o maximalizovanie komfortu posádky auta hrá prím aj z pohľadu jazdných vlastností automobilu. Riadenie je jemné, práca pružín a tlmičov zasa veľmi decentná. Na automobile cítiť, že má svetlú výšku 194 mm, a teda sa jeho karoséria má kam pohybovať. Luxusné hltanie nerovností som cítil aj na nespevnenej šotolinovej ceste, kde sa v pozitívnom svetle predviedlo aj odhlučnenie kolies.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?