Posledných päť rokov automobilky investovali miliardy dolárov do vývoja elektrických vozidiel a budovania tovární na ich výrobu. Predpokladali, že dopyt spotrebiteľov bude z mesiaca na mesiac narastať.
Rast predaja elektrických vozidiel ale posledný rok prudko spomaľuje, keďže potenciálnych zákazníkov odrádzajú vysoké ceny elektromobilov, ako aj problémy s ich nabíjaním. Mnohé automobilky tak upúšťajú od agresívnych investičných plánov a snažia sa aspoň čiastočne vrátiť k výrobe vozidiel so spaľovacím motorom. Tie totiž ešte stále zodpovedajú za väčšinu predajov nových áut a tvoria veľkú časť firemných ziskov, zdôraznili The New York Times.
Ford vo štvrtok oznámil, že prerobí závod v Kanade tak, aby namiesto elektrických športovo-úžitkových vozidiel vyrábal pickupy so spaľovacím motorom. General Motors plánuje tento rok vyrobiť 200- až 250-tisíc batériových áut a kamiónov, čo je o približne 50-tisíc menej než pôvodne plánoval. „Po pandémii popularita elektromobilov rástla a mnoho výrobcov si myslelo, že sa to nezmení. Realita je však iná, a preto automobilky konajú múdro, keď sa chcú uistiť, že nestratia podiel na trhu so spaľovacími motormi,“ vysvetlil Arun Kumar z poradenskej firmy AlixPartners.
Dokonca aj popredný výrobca elektromobilov Tesla zmenil plány. Dospel totiž k záveru, že predaje zrejme neporastú o 50 percent ročne, ako pôvodne očakával. Globálne predaje spoločnosti klesli v prvých šiestich mesiacoch tohto roka o 6,6 percenta. Tesla spomalila realizovanie plánov na výstavbu závodu v Mexiku a zrušila stretnutie medzi generálnym riaditeľom Elonom Muskom a indickým premiérom Naréndrom Módím, v rámci ktorého mali diskutovať o vybudovaní novej továrne v Indii.