Slovensko chce prilákať viac nielen domácich, ale najmä zahraničných návštevníkov, ktorých je stále menej než pred pandémiou. Pomôcť k tomu môže aj profesionalizácia diskusie o tom, ako sa vytvára dobré meno krajiny ako kvalitnej destinácie cestovného ruchu.

Minister cestovného ruchu Dušan Keketi upozornil, že značka Slovenska mala doma za ostatných 30 rokov len niekoľko interpretácií a obáva sa, že žiadna z nich nebola celkom správna.

„Ak chceme v téme budovania dobrého obrazu Slovenska ako destinácie cestovného ruchu nastúpiť na novú cestu, vyžaduje to výrazne vyššiu kvalitu poznatkov,“ uviedol Dušan Keketi. „Časy, kedy sme si pod brandingom predstavovali len logo a slogan, nahradí nová etapa práce s reputáciou krajiny ako destináciou cestovného ruchu,“ poznamenal.

Ministerstvo cestovného ruchu z tohto dôvodu prevzalo záštitu nad medzinárodným expertným podujatím so zameraním na vytváranie dobrého mena pre obchod, cestovný ruch, talent a investície. Jeho hlavnými protagonistami sú Simon Anholt a Robert Govers, svetové kapacity v oblasti strategického riadenia reputácie krajín.

O presadenie metodológie riadenia značky krajiny sa usiluje niekoľko rokov občianske združenie Brand Slovensko, organizátor podujatia. „Masterclass je nástrojom na vyrovnanie poznatkovej bázy o tejto téme a azda solídnym základom pre vytvorenie nového modelu riadenia tejto témy na Slovensku,“ uviedla výkonná riaditeľka združenia Zuzana Mikulášová.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Prekonanie počtu turistov spred pandémie sa v tomto roku ešte neočakáva, ukazuje analýza