ako sú zľavové kupóny promocodius.com. Generácia Z je tá, ktorá najviac nakupuje online.
Slováci plánujú minúť na vianočné darčeky rovnako alebo viac ako vlani, napriek vysokej inflácii a rastúcim životným nákladom
Zatiaľ čo slovenskí spotrebitelia zisťujú, ako sa vyrovnať s vysokými cenami a šetria na potraviny a iné nevyhnutné veci, tieto obmedzenia sa nevzťahujú na nákupy vianočných darčekov. Len pár týždňov pred Vianocami spotrebitelia plánujú minúť podobnú sumu ako minulý rok, a dokonca niektorí zvýšia svoje rozpočty na nákup vianočných darčekov v porovnaní s minulým rokom.
Štedrosť počas Vianoc každým rokom rastie, nezávisle od finančnej situácie.
Online obchody prekonali podiel vianočných nákupov v kamenných obchodoch
Prieskum vykonaný odborníkmi na predaj kupónov v spoločnosti Promocodius ukazuje, že v tejto vianočnej sezóne viac ako 60 % nákupov sa uskutoční online s využitím promo kódov. Aspoň to tvrdí viac ako polovica oslovených ľudí v nedávnom prieskume: 63 % slovenských spotrebiteľov plánuje kúpiť väčšinu svojich vianočných darčekov online s dodatočnými úsporami.
Na Slovensku je však medzi internetovými obchodmi veľká konkurencia. Z tohto dôvodu sa väčšina z nich súťaží o to, kto môže ponúknuť lepšie ceny nielen v čierny piatok, ale aj v kybernetický pondelok. "Od čierneho piatku až po posledný týždeň pred Štedrým dňom sme zaznamenali zvýšený záujem o zľavové kupóny a promo kódy.Návštevníci našej webovej stránky Promocodius väčšinou hľadajú zľavy na elektroniku a oblečenie, napr. zľavový kód eObuv: https://promocodius.com/sk/obchody/eobuv-zlavovy-kod alebo zľavový kód Adidas: https://promocodius.com/sk/obchody/adidas-zlavovy-kod. V porovnaní s ostatnými mesiacmi roka však rastie záujem o zľavy pri online nákupe hračiek a kozmetiky", potvrdzuje Olga Melnik, zodpovedná za kupóny na slovenskom trhu v spoločnosti Promocodius, a tým potvrdzuje trend rastúceho záujmu o nákupy online
Generácia Z poháňa online nákupy, a mladí ľudia nakupujú aj cez sociálne siete
Najnovšia generácia (narodení medzi rokmi 1997 a 2012) mení trh, nazýva sa Generácia Z a napriek obmedzenému finančnému potenciálu sú tí, ktorí sú najviac ochotní utrácať online, stále viac prostredníctvom sociálnych sietí, v tom, čo je známe ako sociálna elektronická obchod. Úžasných 98 % členov Generácie Z využíva sociálne siete a mnohí sa uchyľujú k TikTok na skúmanie produktov online pred nákupom.
Avšak ich túžba po zľavách nie je obmedzená na fyzické produkty; mladí, hlavne z Generácie Z, čoraz viac využívajú zľavové kupóny na získanie služieb a zábavy ako filmy, hudbu a videohry. "Používatelia nášho webu s kupónmi vo svojich dvadsiatich rokoch sú zaujatí všetkými novými zľavami na Apple Music, špeciálnymi ponukami na predplatné Netflixu alebo napríklad bonusmi pre World of Tanks", uvádza Belkina.
A ako táto mladšia generácia stimuluje vianočné nákupy? Generácia Z začína nakupovať darčeky skôr než staršie generácie. Podľa expertov z promocodius.com mladí nakupujú skôr, aby využili výpredaje a rovnomerne rozdelili svoje výdavky počas Vianoc, využívajúc tie najlepšie ponuky.
Maloobchodníci, ktorí plánujú vianočné predaje, by mali na začiatku sviatočnej sezóny zvýšiť svoj marketing na kanáloch vhodných pre Generáciu Z. Je otázne, či členovia Generácie Z dokážu udržať tento rýchly tempom nákupov, ale už sú vpredu a mohli by to udržať.