Väčšina ruského paliva vyvážaného z prístavov pri Baltskom a Čiernom mori sa teraz predáva za vyššiu sumu, ako činí cenový strop stanovený vo februári koalíciou krajín vedenej skupinou G7. Cenový strop má za cieľ obmedziť príjmy Moskvy po invázii na Ukrajinu. Uviedla to agentúra Reuters s odvolaním sa na údaje agentúry Argus Media. EÚ zakazuje plavidlám z členských krajín prevážať palivá ruského pôvodu, ak nie sú nakupované za cenu nižšiu ako cenový strop.
Správa o raste cien ruských palív prichádza v čase, keď celosvetové ceny pohonných hmôt prudko rastú v dôsledku vysokého dopytu a nízkych zásob. Krajiny skupiny G7 a Austrálie stanovili cenové limity pre ruskú naftu a ďalšie palivá, aby udržali zásobovanie trhov a zároveň obmedzili príjmy Moskvy po tom, ako EÚ zakázala od februára dovoz týchto palív. Koalícia stanovila cenový strop 100 dolárov za barel pre produkty, ktoré sa obchodujú s prémiou k rope, predovšetkým pre naftu, a 45 dolárov za barel pre produkty, ktoré sa obchodujú so zľavou ako vykurovací olej.
Údaje firmy Argus ukázali, že ceny nafty, solventnej nafty a vykurovacieho oleja, ktorú sú nakladané v oblasti Baltského a Čierneho mora, v posledných týždňoch tieto limity prekročili. Ceny benzínu ruského pôvodu sú stále pod hranicou 100 dolárov za barel. Na tlačovej konferencii minulý týždeň jeden z vysokých predstaviteľov amerického ministerstva financií uviedol, že Washington je presvedčený, že cenový strop funguje tak, aby znížil príjmy Moskvy a stabilizoval trhy s energiami.
Uralská ropa sa tiež obchoduje nad koalíciou stanoveným stropom 60 dolárov za barel.