Väčšina osobných automobilov v Európskej únii stále vypúšťa rovnaké množstvo oxidu uhličitého ako pred 12 rokmi, upozornil Európsky dvor audítorov. Blok 27 štátov musí „zaradiť vyššiu rýchlosť“, ak sa má jeho vozový park priblížiť k nulovým emisiám, uviedol.
„K skutočnému a hmatateľnému zníženiu emisií CO2 z automobilov nedôjde, pokiaľ bude prevládať spaľovací motor, zároveň si však elektrifikácia vozového parku EÚ vyžaduje veľké úsilie,“ povedal Pietro Russo z európskej inštitúcie.
Reálne emisie z konvenčných automobilov, ktoré stále tvoria takmer tri štvrtiny registrácií nových vozidiel, sa podľa správy neznížili.
Za posledné desaťročie tak zostali emisie dieselových áut na rovnakej úrovni, zatiaľ čo v prípade benzínových áut sa mierne znížili, a to o -4,6 percenta.
Hmotnosť osobných vozidiel zároveň v rovnakom období vzrástla v priemere približne o 10 percent a výkon motorov sa zvýšil v priemere o 25 percent.