Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) naďalej intenzívne pracuje na riešení situácie bývalých zákazníkov Slovakia Energy. Zdôraznil to hovorca úradu Radoslav Igaz.
„ÚRSO potvrdzuje, že v uplynulých dňoch všetci odberatelia elektriny a plynu spoločnosti Slovakia Energy prešli úplne automaticky do inštitútu tzv. dodávky poslednej inštancie,“ napísal úrad v tlačovej správe s tým, že v tejto súvislosti ubezpečuje všetkých dotknutých odberateľov, že majú naďalej zachovanú nepretržitú dodávku elektriny aj plynu.
Slovakia Energy končí na slovenskom trhu, môže za to aj situácia s rastom cien energií
Ak sa tak náhodou nedeje, okamžite majú kontaktovať ÚRSO cez ich webovú stránku v rámci odoslania podnetu.
„ÚRSO musí zároveň s poľutovaním konštatovať, že spoločnosť OKTE neočakávane, už 7. októbra 2021, dohodou ukončila zmluvu o zúčtovaní odchýlky so subjektom Slovakia Energy, čím de facto okamžite ukončila podnikanie Slovakia Energy a presunula zákazníkov Slovakia Energy z režimu regulovaných cien do režimu cien dodávky poslednej inštancie,“ dodal úrad.
Dodávky plynu odberateľom Slovakia Energy dočasne zabezpečí SPP
Predseda ÚRSO Andrej Juris zdôraznil, že týmto krokom spoločnosť OKTE skomplikovala ÚRSO dôsledne a v adekvátnom časovom horizonte posudzovať žiadosť Slovakia Energy o zrušenie podnikania najmä s ohľadom na maximálne možné zmiernenie dosahov na dotknutých odberateľov.
„ÚRSO napriek tomu naďalej rokuje v spolupráci s Ministerstvom hospodárstva SR s príslušnými dodávateľmi poslednej inštancie, aby odberatelia Slovakia Energy pocítili dosahy tejto zmeny čo najmenej,“ uzavrel Juris.