Úrad pre územné plánovanie a výstavbu (ÚÚPV) SR koná transparentne a v súlade s danou legislatívou. Úrad namieta tvrdenia o netransparentnom systéme riadenia či nehospodárnom nakladaní a účelovom využívaní verejných financií. ÚÚPV to uviedol v reakcii na výsledky kontroly Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ). Kontrolóri v piatok poukázali na niekoľkotisícové odmeny pre niektorých zamestnancov, nevýhodný nájom priestorov či nákup luxusných vozidiel v športovej výbave. „Tieto tvrdenia poškodzujú dobré meno úradu a sme pripravení brániť sa voči nepodloženým obvineniam. Všetky body kontroly vieme dokladovať a vysvetliť,“ uviedol riaditeľ tlačového odboru ÚÚPV Pavel Machava.
Kontrolóri úradu pre územné plánovanie vytkli porušenie viacerých zákonov, napríklad o verejnom obstarávaní, finančnej kontrole a audite či o rozpočtových pravidlách. Pri nákupe služobných áut ÚÚPV podľa NKÚ nedodržal nariadenie vlády o výdavkových limitoch a tiež nepostupoval v súlade s národnou protikorupčnou politikou.
NKÚ poukázal napríklad na podľa neho nadštandardné a svojvoľné odmeňovanie niektorých zamestnancov úradu. Podľa kontrolórov pri odmeňovaní zamestnancov absentovali jednoznačne stanovené kritériá. ÚÚPV sa bráni, že ak chce získať vysokokvalifikovaných odborníkov, musí ich aj primerane ohodnotiť. "Preto úrad, rovnako ako aj ostatné štátne inštitúcie, využíva v špecifických prípadoch inštitút osobného platu či odmien, a to v súlade so zákonom o štátnej službe," uviedol ÚÚPV. Úrad sa ohradil aj voči tvrdeniu kontrolórov o nesúlade s národnou protikorupčnou politikou.
K zisteniam kontroly o nevýhodnom nájme za kancelárske priestory či nákupe služobných vozidiel ÚÚPV uviedol, že uskutočnil cenové prieskumy. Pri prenájme priestorov sa podľa úradu cena nájmu pohybuje v rámci cenových limitov, ktoré boli v tom čase v Bratislave. Pri nákupe služobných áut tvrdia, že dodržali zákon o verejnom obstarávaní i príslušné nariadenie vlády.
Predseda ÚÚPV Martin Hypký uviedol, že chápe opodstatnenie kontroly vykonanej na úrade a je podľa neho namieste preverovať hospodárne nakladanie s verejnými prostriedkami. „Treba však zdôrazniť, že kontrola sa zamerala na prvý rok nášho pôsobenia, kedy sme úrad museli budovať doslova od základu. Rozbeh úradu malo na starosti menej ako 20 zamestnancov, je preto prirodzené, že procesy sme tvorili za pochodu,“ dodal Hypký.