Britsko-holandský výrobca spotrebného tovaru Unilever zaznamenal za prvý polrok lepšie ako očakávané výsledky. Prispeli k tomu nárast objemu predaja aj cenové stratégie. Základný prevádzkový zisk Unileveru vzrástol za šesť mesiacov do konca júna 2024 o 17 percent na 6,1 miliardy eur a prekonal odhady trhu vo výške 5,44 miliardy eur.

Základná prevádzková marža koncernu stúpla o 250 bázických bodov na 19,6 percenta. Čistý zisk sa zvýšil o 3,5 percenta na štyri miliardy eur a tržby v sledovanom období stúpli o 2,3 percenta na 31,1 miliardy eur. Unilever potvrdil prognózu rastu tržieb za celý rok v pásme troch až piatich percent, väčšinou poháňanú objemom, zatiaľ čo základnú prevádzkovú maržu očakáva vo výške aspoň 18 percent.

Niektorí výrobcovia spotrebného tovaru po dlhotrvajúcej globálnej kríze životných nákladov zmiernili zvyšovanie cien v nádeji, že prilákajú späť kupujúcich, ktorí prešli na lacnejšie, často súkromné značky.

Základný rast cien spoločnosti Unilever v druhom štvrťroku bol nižší, ako sa očakávalo, na úrovni jedného percenta, ale rast objemu predaja predbehol odhady a dosiahol 2,9 percenta.

Toto odvetvie už niekoľko rokov zápasí s prudko rastúcimi nákladmi, pričom všetko od slnečnicového oleja cez prepravu a balenie až po energie počas pandémie aj po nej v dôsledku ruskej invázie na Ukrajinu zdraželo.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Unilever prepustí tisíce zamestnancov, najviac zasiahnutí budú Európania