Skupina Kofola dosiahla minulý rok tržby 320 miliónov eur a aj napriek zvýšeným nákladom na energie a suroviny dosiahla prevádzkový zisk (EBITDA) prevyšujúci 45,2 milióna eur. K tomu prispeli rastúce predaje v kľúčových predajných kanáloch, rekordná letná sezóna, medziročný rast kategórie nápojov na cesty, ale aj silnejúca obľuba čerstvých štiav a bylinných čajov. Kofola o tom informovala v tlačovej správe.
Inflácia a rast nákladov
Rast cien energií, ale aj PET materiálu a sladidiel znamenal pre skupinu Kofola dodatočné náklady vo výške približne 20 miliónov eur oproti predchádzajúcemu roku.
„Inflácia a rast nákladov všetkých našich hlavných nákladových kategórií, od materiálov, energií, cez dopravu, nákladov na prácu, až po cenu služieb, spôsobili vysoké cenové tlaky, ktoré sme museli kompenzovať hľadaním ďalších úspor a postupným zvyšovaním našich predajných cien,“ konštatoval Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola. Ako dodal, realita posledných rokov pribrzdila strategické plány skupiny.
V kľúčovom československom regióne rástli tržby vo všetkých predajných formátoch. Pri nápojoch určených na spotrebu doma vzrástli o 9 percent. V gastre, kde Kofola obsluhuje viac ako 17-tisíc zákazníkov, sa zvýšili tržby oproti minulému roku o 51 percent, pričom dominovala čapovaná Kofola.
Kofola zamestnáva takmer 2-tisíc ľudí
Skupina Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s jedenástimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo zamestnáva takmer 2-tisíc ľudí. Do jej produktového portfólia patrí tradičný kolový nápoj Kofola, pramenitá voda Rajec, minerálna voda Kláštorná Kalcia, rad sirupov Jupí, hroznový nápoj Vinea, detské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a ďalšie.