Tržby výrobcu nealkoholických nápojov Kofola v prvom štvrťroku 2024 medziročne stúpli o 22 percent na 83 miliónov eur. Celkový zisk skupiny Kofola pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) v porovnaní s prvým kvartálom roku 2023 narástol o 21,6 percenta, a to hlavne vďaka vyšším tržbám a stabilizácii cien energií a vybraných materiálových vstupov. Informovala o tom spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko.

„Prvý štvrťrok 2024 bol úspešný. Rastúca spotreba domácností pomohla k rastu tržieb o 11 percent. Dokázala tak eliminovať vplyv zdraženia, ktoré bolo v Českej republike vyvolané nezmyselným navýšením dane z pridanej hodnoty iba pri nealkoholických nápojoch, kým cukroviniek a iných potravín obsahujúcich cukor sa nedotklo. Najviac narástli retailové a impulzné formáty,“ povedal Daniel Buryš, generálny riaditeľ Kofoly v Česku a na Slovensku.

Na ďalšie obdobie má rodinná nápojárska spoločnosť Kofola optimistické výhľady. „Silný bol aj mesiac apríl, s tržbami nad rámec minulého roku. Sme presvedčení, že sa nám aj vďaka novinkám, ktoré sme pripravili na sezónu, podarí dosiahnuť ročné ciele,“ uviedol Jannis Samaras, väčšinový majiteľ a generálny riaditeľ skupiny Kofola.

Vzhľadom na výsledky a výhľad spoločnosti rozhodlo predstavenstvo akciovej spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko, že predloží valnému zhromaždeniu návrh na dividendu vo výške 13,50 českých korún na jednu akciu pred zdanením.

Skupina Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov so 14 výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo zamestnáva takmer 2 800 ľudí.

Ďalšie dôležité správy

Milsy, mliekaren Banovce nad Bebravou
Neprehliadnite

Tržby mliekarne Milsy v minulom roku presiahli 50 miliónov eur