Tržby nemeckej spoločnosti Flix, ktorá okrem iného prevádzkuje autobusovú dopravu pod značkou FlixBus, v minulom roku prvýkrát prekonali dve miliardy eur. Firme pomohla najmä expanzia do ďalších krajín. Zisk pred započítaním úrokov, daní a odpisov a očistenie o inflačné vplyvy sa zvýšil o 97 miliónov na 104 miliónov eur, uviedla firma.

Tržby vlani vzrástli o 30 percent. Autobusy a diaľkové vlaky firmy Flix využilo viac ako 81 miliónov pasažierov, čo bolo o 34 percent viac ako pred rokom.

V Európe sa vlani tržby zvýšili o 46 percent na 1,19 miliardy eur. Počet cestujúcich vzrástol o 41 percent na 55 miliónov. Flix vlani začal nanovo prevádzku vo Fínsku a v Grécku.

Tržby v Severnej Amerike stúpli o 11 percent na 615 miliónov eur, počet prepravených cestujúcich potom o 36 percent na 12 miliónov. V Turecku tržby vzrástli o 15 percent na 189 miliónov eur a počet cestujúcich o osem percent na 14 miliónov.

FlixBus vlani v októbri začal prevádzku v Čile. Teraz je prítomný v dvoch krajinách Latinskej Ameriky, okrem Čile je to ešte v Brazílii. Tento rok na začiatku februára firma začala prevádzku v Indii, ktorá patrí medzi najväčšie autobusové trhy na svete. Denne tam prevádzkuje 200 spojov medzi 46 mestami a ďalšie spojenie chystá.

Spoločnosť teraz prevádzkuje autobusové a vlakové služby vo viac ako 40 krajinách. Medzi značky firmy patria FlixBus, FlixTrain, Greyhound a Kamil Koç.

Ďalšie dôležité správy

STILL
Neprehliadnite

Chýbajúcich odborníkov v logistike a doprave či IT špecialistov dopĺňajú cudzinci len čiastočne