Španielsky odevný reťazec Mango zaznamenal v minulom roku prudký rast tržieb aj zisku. Prispela k tomu expanzia v USA, rýchla reakcia na módne trendy, a tiež fakt, že má dodávateľov blízko svojich hlavných logistických centier v Španielsku a tovární v Ázii. Reťazec Mango, ktorý má svoje obchody aj na Slovensku, v pondelok oznámil, že jeho tržby v roku 2023 vzrástli o 19 percent na rekordných 3,1 miliardy eur. Spoločnosť so sídlom v Barcelone si dala za cieľ dosiahnuť tržby vo výške tri miliardy eur.
Lepší ako očakávaný rast tržieb pripísalo Mango vlastnému dizajnu a módnym kúskom pre klientov, ktorí sú menej citliví na vyššie ceny v globálnom priemysle rýchlej módy, kde expanzia nových online predajcov hráčov, ako je napríklad čínsky Shein, vyvíja tlak na konkurentov výhodnejšími cenami. Čistý zisk spoločnosti sa vlani zvýšil na 172,1 milióna eur z 81 miliónov eur v roku 2022, uviedol generálny riaditeľ Toni Ruiz na tlačovej konferencii.
Mango podobne ako najväčší svetový odevný reťazec Inditex, vlastník značky Zara, expanduje v USA. Zahraničné tržby predstavovali v minulom roku 77 percent obratu spoločnosti Mango. Reťazec otvoril 130 nových obchodov, čím sa ich celkový počet zvýšil na 2 700. Online predaj Manga tvorí tretinu jeho celkových príjmov a tržby v tomto segmente po prvýkrát prekročili jednu miliardu eur.
Silný rast zaznamenali aj divízie Mango's Man, Teen and Kids. Tržby Mango Man dosiahli 340 miliónov eur a podieľali sa 11 percentami na obrate celej skupiny v roku 2023, zatiaľ čo tržby v Kids & Teen vzrástli o osem percent na 246 miliónov eur. Mango Woman zostáva hnacou silou celej skupiny.