Nemecká automobilová skupina BMW vo štvrtok oznámila, že v minulom roku zaznamenala nárast tržieb aj zisku, pričom elektrické vozidlá boli „kľúčovým ťahúňom jej rastu“. Výrobca luxusných áut uviedol, že jeho odbyt sa vlani zvýšil medziročne o 6,4 percenta na viac ako 2,5 milióna áut a tržby vzrástli o deväť percent na 155,5 miliardy eur.

Skupina BMW, ktorá zahŕňa aj značky Rolls-Royce a Mini, dosiahla svoje ciele pre rok 2023 napriek silnej konkurencii a nestabilným podmienkam, uviedla spoločnosť. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) stúpol o 32 percent na 18,5 miliardy eur. Čistý zisk však klesol zhruba o 34 percent na niečo vyše 12 miliárd eur v dôsledku jednorazových nákladov spojených s konsolidáciou spoločného čínskeho podniku BMW BBA. Bez tohto jednorazového vplyvu by čistý zisk „bol medziročne vyšší“, uviedla spoločnosť BMW.

Dodávky plne elektrických áut minulý rok vyskočili o 74 percent na viac ako 375-tisíc, čo predstavuje približne 15 percent z celkového predaja, keďže globálny posun smerom k vozidlám s nižšími emisiami naberá tempo a konkurencia sa stupňuje. A hoci nemecká automobilová skupina uviedla, že celkovo zaznamenala „vysoký dopyt po svojich produktoch, rozsah predaja jej plne elektrických vozidiel bol kľúčovým ťahúňom rastu v roku 2023“.

BMW navrhuje vyplatiť akcionárom dividendu vo výške šesť eur na akciu, čo je pokles z 8,50 eura v predchádzajúcom roku, ale o niečo viac, ako očakávali analytici. Skupina zverejní podrobné celoročné výsledky 21. marca.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Volvo Cars zaznamenalo rekordný predaj vďaka nárastu dopytu po plne elektrických vozidlách