Švédska automobilka Volvo Cars zaznamenala v septembri len mierny nárast predaja. Odôvodnila to nestabilnou a neistou situáciou na trhu.

Predaj automobilky Volvo Cars, v ktorej má väčšinový podiel čínska spoločnosť Geely Holdings, sa v septembri zvýšil medziročne o jedno percento na 62 458 áut. Prispel k tomu najmä trh v Európe, najväčší trh Volvo Cars, kde predaj vzrástol o 23 percent, zatiaľ čo v USA klesol o 22 percent a v Číne o 16 percent.

„Celkový obraz trhu zostáva nestabilný a neistý, ale povzbudzuje nás solídny výkon v Európe, najmä pokiaľ ide o naše portfólio elektrifikovaných automobilov,“ uviedol vo vyhlásení zástupca generálneho riaditeľa a obchodný riaditeľ Bjorn Annwall.

Predaj plne elektrických áut a plug-in hybridných modelov vzrástol o 43 percent a tvoril 48 percent zo všetkých áut predaných počas septembra, pričom samotný podiel plne elektrických áut tvoril približne štvrtinu áut predaných počas mesiaca.

Spoločnosť v septembri upustila od svojho cieľa, ktorý sa týkal výlučne predaja elektromobilov do roku 2030 a znížila svoje marže a ambície v oblasti príjmov, pričom poukázala na pokles dopytu po elektrických vozidlách.

Ďalšie dôležité správy

Volvo EX30.
Neprehliadnite

Automobilová kríza nepoľavuje. Investori v nej vidia príležitosť na zisk