Predaj elektrických áut vo svete sa minulý mesiac zvýšil o viac než desatinu. Prispeli k tomu najmä čínsky a americký trh, ktoré vykompenzovali pokles dopytu v Európe.
V marci sa celosvetovo predalo 1,23 milióna batériových elektrických vozidiel a plug-in hybridov. V porovnaní s marcom minulého roka to znamená rast o 12 percent.
Tempo rastu sa tak v porovnaní s februárom prudko zrýchlilo, keď vo februári rast dosiahol iba tri percentá. Výsledky za druhý mesiac roka však výrazne ovplyvnili oslavy Nového lunárneho roka v Číne.
Rast predaja sa v ostatných mesiacoch celkovo zmierňuje po tom, ako posledné roky predaje elektrických vozidiel prudko rástli. Dôvodom je, že spotrebitelia čakajú na príchod dostupnejších modelov na trh.
Čo sa týka marca, výsledky smerom nahor potiahli kľúčové trhy Číny a USA spolu s Kanadou. V Číne sa predaj BEV a plug-in hybridov zvýšil o 27 percent a v Spojených štátoch a Kanade o 15 percent.
Vykompenzovali tak slabé výsledky na európskom trhu, kde objem predaja elektrických vozidiel klesol o deväť percent.
Tento rok sa predaj elektrických áut zvýši o 25 až 30 percent. V roku 2023 sa vo svete predalo 13,6 milióna BEV a plug-in hybridov, čo v porovnaní s rokom 2022 predstavovalo rast o 31 percent.
Napriek solídnemu zvýšeniu objemu predaja sa tempo rastu oproti vývoju v roku 2022 výrazne spomalilo, keď sa za daný rok predaj elektrických vozidiel zvýšil o 60 percent.