Alfa Bio hlási trojmiliónové nárasty

Rastlinné produkty spoločnosti Alfa Bio, s.r.o., si minulý rok našli cestu k väčšiemu počtu zákazníkov. Hospodárske výsledky firmy, ktorá od minulého roka nesie názov Lunter, prekvapili. Tržby vzrástli medziročne o takmer tri milióny eur na 15,7 milióna eur. Zisky sa z červených čísel posunuli k zeleným. Aktuálne vykazujú vyše 122-tisíc eur. Môže tomu nasvedčovať vzrastajúci záujem Slovákov o alternatívy k mäsovým výrobkom a prikláňanie sa k ľahko stráviteľným a zdravším potravinovým variantom.

Konzumácia mäsa v Európskej únii však naďalej stúpa. 27 krajín EÚ najviac preferuje bravčové mäso, v priemere jeden obyvateľ ročne spotrebuje približne 30,4 kilogramu. Svetovo najväčším spotrebiteľom mäsa je Čína. Slovensko sa umiestnilo na 119 mieste, pričom prieskum bol robený v 232 krajinách z celého sveta.

Neprehliadnite

Bez fráz #4: Čo stálo za úspechom Mareka Fašianga v gastrobiznise

Podobné rasty zaznamenala aj košická potravinárska spoločnosť Frucona, ktorá je producentom alkoholických aj nealkoholických nápojov. Celkové výnosy spoločnosti za minulý rok dosiahli takmer 32 miliónov eur, zisk sa od predpandemického roku 2019 zvýšil o takmer 466-tisíc eur.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa