Aplikácia TikTok, ktorú vyvinul čínsky ByteDance, si v tomto roku kladie za cieľ rozšíriť svoje elektronické obchodovanie v USA až desaťnásobne, na 17,5 miliardy dolárov. To predstavuje veľkú hrozbu pre Amazon.com, upozorňuje Bloomberg. Americká verzia TikTok Shop spája online zábavu s impulzívnym nakupovaním.
Ambiciózny cieľ spoločnosti TikTok ohrozuje nielen Amazon, ale aj podobné weby v čínskom vlastníctve Temu a Shein, ktoré sú rozšírené medzi mladšími kupujúcimi. TikTok v snahe prilákať zákazníkov počíta so svojou obľubou medzi užívateľmi sociálnych sietí a príťažlivosťou virálnych videí.
TikToku sa minulý rok prostredníctvom svojej platformy podarilo predať tovar v hodnote približne 20 miliárd dolárov, pričom podstatnou mierou k tomu prispela juhovýchodná Ázia. Teraz sa spoločnosť snaží rozšíriť svoje podnikanie nielen v USA, ale aj v Latinskej Amerike, kde v najbližších mesiacoch plánuje spustiť platformu elektronického obchodu.
Spoločnosť ByteDance, ktorú pred viac ako desiatimi rokmi založili Čang I-ming a Liang Žu-po, sa vďaka viralite platforiem s krátkymi videami TikTok a Douyin rozrástla na internetového lídra v hodnote viac ako 200 miliárd dolárov. TikTok Shop je jednou z jej najrýchlejšie rastúcich súčastí. Príjmy ByteDance vzrástli v roku 2023 zhruba o 30 percent na viac ako 110 miliárd dolárov, čím prekonali predpokladaný rast oveľa etablovanejších rivalov v oblasti sociálnych médií Meta Platforms a Tencent Holdings.
Čínsky ByteDance má v úmysle exportovať svoj model elektronického obchodu do celého sveta. Spoločnosť uviedla, že v novembri, mesiaci silnom vďaka ponukám počas Black Friday a Cyber Monday, si v Spojených štátoch niečo na TikToku kúpilo viac ako päť miliónov nových zákazníkov. V krajine má platforma približne 150 miliónov používateľov.
Spoločnosť TikTok v stredu oznámila, že zvýši poplatky pre obchodníkov na šesť percent z každého predaja počnúc aprílom a na osem percent v júli vo väčšine kategórií produktov. Tieto provízie sú však stále výrazne nižšie ako poplatky, ktoré predajcom účtuje Amazon. Tie sa v súčasnosti pohybujú okolo 15 percent.
TikTok chce ovládnuť elektronický obchod. Pre začiatok loví v revíre Amazonu
Zdroj: Shutterstock
Americká verzia TikTok Shop sa snaží výrazne rozšíriť podnikanie v USA, spolieha sa na úspech virálnych videí
Neprehliadnite
Nájdite nás na Google news a kliknite Sledovať