Keď šoféri prechádzajú z benzínových áut na elektrické, havárií na cestách je viac. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti LexisNexis Risk Solutions, pričom niečo podobné potvrdzuje aj americká sieť autopožičovní Hertz. Jej generálny riaditeľ Stephen Scherr navyše pre CNN poznamenal, že náklady na opravy elektrického vozidla sú oveľa vyššie. Nedávno oznámil, že zo svojho vozového parku predá 20-tisíc elektromobilov a nahradí ich benzínovými vozidlami.
Podľa zistenia poistných analytikov z LexisNexis sa frekvencia poistných udalostí pri prechode na elektromobil zvýšila približne o 14,3 percenta, pričom suma, ktorú treba vyplatiť, narástla o 14,5 percenta.
Problémovými, no aj najpredávanejšími elektrickými vozidlami v USA, sú najmä modely značky Tesla. Predstavovali 80 percent vozového parku spoločnosti Hertz. Výskumníci LexisNexis skúmali aj podobné trendy v Číne, kde je oveľa viac elektrických vozidiel od domácich výrobcov. Analytici sa v rámci možností usilovali zohľadniť ďalšie premenné ako vek vodiča, príjem domácnosti a úroveň poistenia.
Havárie sú častejšie pri autách s s hybridným motorom, čo naznačuje, že pravidelné prepínanie z jedného na druhý zhoršuje problémy. A skutočnosť, že frekvencia nehôd sa časom znižuje, takisto naznačuje, že s tým má niečo spoločné aj neznalosť šoféra, povedal Xiaohui Lu, vedúci výskumu elektrických vozidiel v LexisNexis Risk Solutions.
Aký je teda rozdiel medzi jazdou na Tesle a benzínových autách? Tesly napríklad nemajú tlačidlo „štart“ na zapnutie a vypnutie vozidla. Namiesto toho, keď si vodič sadne za volant, auto je okamžite zapnuté a pripravené na jazdu. Keď vodič vystúpi, vozidlo sa podľa Xiaohui Lu samo vypne. Keďže ide o elektrické vozidlo, čo znamená, že nie je počuť žiadny zvuk motora ani vibrácie, rozdiel medzi zapnutím a vypnutím môže byť niekedy ťažšie rozoznať.
Možno ešte dôležitejšie ale je, že elektrické vozidlá ako Tesla majú tendenciu byť rýchle. So svojimi výkonnými elektromotormi dokážu zrýchliť oveľa rýchlejšie ako bežné vozidlá poháňané benzínom.