Americký výrobca elektromobilov Tesla znížil ceny svojich vozidiel v Spojených štátoch a niektorých európskych krajinách až o 20 percent, aby podporil dopyt. S odvolaním sa na aktualizovaný cenník firmy o tom dnes informujú zahraničné tlačové agentúry. Predaj vozidiel Tesla zaostal v minulom roku za očakávaniami analytikov. Správa o zlacňovaní áut viedla k poklesu ceny akcií Tesly.

Cieľom je udržanie predaja aj na úkor zisku

Šéf podniku Elon Musk už skôr upozornil, že vyhliadky na príchod hospodárskej recesie a vyššie úrokové sadzby by mohli Teslu prinútiť k zníženiu cien, aby udržala rast objemu predaja aj na úkor zisku. Zlacňovanie áut na kľúčových trhoch znamená obrat v stratégii Tesly z uplynulých dvoch rokov, keď jej produkcia zaostávala za dopytom. Musk vlani uviedol, že ceny sa dostali „trápne vysoko“ a mohli by dopyt podkopať.

V Spojených štátoch firma podľa agentúry Reuters vo štvrtok znížila ceny rôznych druhov vozidiel Model 3 a Model Y o šesť až 20 percent. V Nemecku tieto autá zlacneli o jedno až 17 percent. K zníženiu cien Tesla pristúpila aj vo Francúzsku, Švajčiarsku a Rakúsku, dodáva Reuters. K rovnakému kroku sa firma uchýlila aj na čínskom trhu.

Predaj vozidiel zaostáva za očakávaniami analytikov

Tesla začiatkom januára oznámila, že vo štvrtom štvrťroku dodala zákazníkom rekordných 405 278 vozidiel. Predaj ale zaostal za očakávaniami analytikov, ktorí ho v ankete spoločnosti Refinitiv odhadovali na 431 117 vozidiel. Za celý minulý rok Tesla dodala 1,31 milióna vozidiel, čo je medziročný nárast o 40 percent.

Cena akcií Tesly v minulom roku klesla zhruba o dve tretiny. Podľa analytikov je hlavnou príčinou fakt, že firma čelí rastúcej konkurencii a má problémy s výrobou v Spojených štátoch aj v zahraničí.  

Ďalšie dôležité správy

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Dodávky Tesly vo štvrtom kvartáli vzrástli, ale menej, ako sa čakalo