Taliansko chce získať viac ako jednu miliardu eur na výstavbu továrne na batérie pre elektromobily. Očakáva sa, že kľúčovú úlohu v projekte bude hrať skupina Stellantis. S odvolaním sa na tri vládne zdroje o tom vo štvrtok informovala agentúra Reuters.
Vláda zvažuje aj súkromných investorov
V pláne, ktorý Rím v apríli poslal do Bruselu, aby získal prístup k financiám z fondu obnovy Európskej únie, vyčlenil na projekt výstavby spomínaného závodu približne 600 miliónov eur z verejných prostriedkov.
Trnavská automobilka Stellantis opäť zastavila výrobu
Talianska vláda je presvedčená, že základ financií z EÚ pritiahne k projektu ďalšie investície a celková suma presiahne jednu miliardu eur, uviedli zdroje. Na projekte sa majú podieľať popri štátu aj súkromní investori, počíta sa s podielom automobilky Stellantis. Vláda ale zvažuje aj ďalšie možnosti. Podľa jedného zo zdrojov sa skupina Stellantis ponúkla, že v realizácii plánu bude hrať vedúcu úlohu.
Vedenie automobilky sa podľa tohto zdroja v posledných mesiacoch päťkrát stretlo s talianskym ministrom pre ekologickú transformáciu Robertom Cingolanim. Na jednom z rokovaní sa zúčastnili aj manažéri ACC, spoločného podniku PSA a TotalEnergies, ktorý sa zaoberá výrobou batérií do elektromobilov.
Plán obnovy Talianska
Projekt sa podľa zdrojov nezaobíde bez zelenej od Bruselu, musí vyhovieť pravidlám hospodárskej súťaže a štátnej pomoci.
Taliansky plán obnovy zahŕňa vybudovanie továrne, ktorá má do roku 2030 dosiahnuť ročnú výrobu akumulátorov s celkovou kapacitou 37 gigawatthodín a prácu dať zhruba piatich stovkám ľudí. Dokument vyčísľuje celkovú investíciu k tomuto dátumu na 1,8 miliardy eur.
Stellantis od júna 2023 zruší zmluvy s európskymi predajcami svojich 14 značiek
Stellantis už stavia dva veľké závody na výrobu batérií vo Francúzsku a v Nemecku. Celková investícia presahuje päť miliárd eur. Skupina uviedla, že tento rok oznámi projekty ďalších obdobných závodov v Európe a v Spojených štátoch.
Skupina Stellantis vznikla spojením taliansko-americkej automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francúzskeho konkurenta PSA.
Fúzia priviedla dohromady značky francúzskej skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS so značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram. K veci sa skupina zatiaľ nevyjadrila.