Taliansko odovzdalo spoločnostiam Meta, X a LinkedIn formálnu žiadosť o zaplatenie DPH. Nárokuje si 887,6 milióna eur od Mety, 12,5 milióna eur od X a približne 140 miliónov eur od LinkedInu. Bezprecedentný krok voči americkým technologickým gigantom by mohol mať dôsledky v celej Európskej únii.
Doručený daňový výmer sa vzťahuje len na roky 2015 a 2016. Hoci sú daňové nároky pre spoločnosti relatívne nízke, je to významný prípad, pretože sa vzťahuje na spôsob, akým sociálne siete poskytujú prístup k ich službám.
Talianske daňové úrady tvrdia, že digitálni giganti poskytujú používateľom bezplatnú registráciu na platformách ako X, LinkedIn a Meta výmenou za ich osobné údaje. Mali by sa preto klasifikovať ako výmena služieb, a teda podliehať DPH.
Meta uviedla, že „nesúhlasí s myšlienkou, že poskytovanie prístupu užívateľov k online platformám by malo podliehať DPH“.
Výsledky vyšetrovania v Taliansku by sa nakoniec mohli rozšíriť na celú 27-člennú Úniu, keďže DPH je harmonizovaná daň. Podľa niekoľkých expertov by taliansky prístup mohol ovplyvniť takmer všetky spoločnosti, od leteckých cez supermarkety až po vydavateľov, ktorí spájajú prístup k bezplatným službám na stránkach s tým, že používatelia prijímajú profilovacie súbory cookie.
Ďalšie dôležité správy
