Americký výrobca spotrebného tovaru Procter & Gamble (P&G) vykázal za 4. štvrťrok finančného roka 2021/2022 rast čistého zisku, v prípade upraveného zisku však zaostal za očakávaniami trhov, prvýkrát za päť rokov. Zvýšili sa aj tržby, na tento obchodný rok však spoločnosť zhoršila odhad ich vývoja, pričom ako dôvod uviedla rastúce náklady na komodity a dopravu a obmedzovanie nákupov spotrebiteľmi. TASR o tom informuje na základe správ agentúry Reuters s portálu RTTNews.
Zaostal za očakávaniami
Spoločnosť oznámila, že čistý zisk za 4. kvartál obchodného roka 2021/2022, čo predstavuje obdobie od apríla do konca júna, dosiahol 3,05 miliardy dolárov (2,99 miliardy eur), zatiaľ čo v rovnakom období predchádzajúceho obchodného roka zaznamenala firma zisk 2,91 miliardy dolárov. Zisk na akciu upravený o mimoriadne položky dosiahol 1,21 dolára a aj keď sa medziročne zvýšil (1,13 dolára/akcia pred rokom), zaostal za očakávaniami. Analytici počítali s rastom upraveného zisku na akciu na 1,23 dolára.
Tržby Procter & Gamble známeho výrobkami ako plienky Pampers, pracie prášky Tide či šampóny Pantene, dosiahli 19,52 miliardy dolárov. V medziročnom porovnaní sa tak zvýšili o 3 percentá, k čomu prispelo zvyšovanie cien tovarov. V tomto prípade prekonali očakávania analytikov. Tí počítali s tržbami na úrovni 19,41 miliardy dolárov.
Revidovali prognózu na tento obchodný rok
Napriek tomu spoločnosť v prípade tržieb revidovala pôvodnú prognózu na tento obchodný rok 2022/2023 smerom nadol, keďže očakáva obmedzovanie dopytu zo strany zákazníkov. Zatiaľ čo pôvodne počítala v súčasnom obchodnom roku s rastom organických tržieb o 7 percent, teraz očakáva, že rast dosiahne od 3 do 5 percent.