Po sto rokoch sa na výslnie vracajú chrómové materiály. Používateľov Pinterestu zaujímajú čoraz viac, pričom vyhľadávaniu kraľujú frázy ako „chladné strieborné odtiene“ či „výrazný chróm“.
Aj architektonické časopisy Architectural Digest a House Beautiful podľa portálu Economist predpovedajú návrat chrómových interiérov. Retrofuturistická estetika filmu Šialený Max či videohier Fallout sa v rámci estetiky takisto spoliehala najmä na lesklé kovové materiály.
Chróm ovládol aj svet módy. Žiarivé kovové kostýmy a doplnky si na seba napríklad počas nedávneho turné obliekla aj samotná Beyoncé. Tie pre ňu vytvorili luxusné módy domy Boss, Lanvin či Mugler.
Chróm sa preslávil v 20. rokoch 20. storočia, keď začala éra modernistického a extravagantného art deco hnutia. Žiarivé kovové povrchy pôsobili pôvabne, futuristicky a sviežo v porovnaní s ťažkými a tmavými interiérmi, ktoré boli populárne na prelome 19. a 20. storočia.
Minulé trendy sa po niekoľkých desaťročiach opäť zvyknú vracať do módy, a preto takmer nikoho v odvetví neprekvapilo, keď chróm začal vytláčať doteraz obľúbené ružové zlato, mosadz a bronz.
Návrat chrómu má ale možno aj praktické vysvetlenie. Módny aj interiérový dizajn sa posledných pár rokov snaží v mene ekológie vdychovať nový život starožitnostiam a neštíti sa ani nákupu z druhej ruky. Moderný nábytok z 50. rokov 20. storočia je stále žiadaným, no pomerne drahým artiklom. Kúsky z art deco obdobia a 80. rokov minulého storočia sú cenovo oveľa dostupnejšie.
Chrómové povrchy navyše odrážajú veľa svetla, čo opticky zväčší aj menšie priestory. Návrat tohto lesklého materiálu môže podnecovať aj nostalgia či túžba uniknúť od reality. Sny o svetlejšom zajtrajšku rovnako ako chróm nikdy úplne nestratia svoje čaro.