Napriek tomu, že zarábajú slušne, nevedia sa dočkať ďalšej výplaty. Až 36 percent mileniálov žijúcich v amerických mestách, ktorí zarábajú 200-tisíc dolárov alebo viac ročne, žije od výplaty do výplaty, uvádza sa v správe spoločnosti Pymnts orientujúcej sa na financie, fintech a inovácie.
Medzi americkou mládežou sa zároveň objavil fenomén HIFI, čo je najnovšia skratka, pre jednotlivcov pod 40 rokov, ktorí síce hromadia viac bohatstva ako predchádzajúce generácie, ale cítia sa finančne pozadu. Ich neistota by mohla byť spôsobená infláciou udržiavajúcou už dlhšie ceny vysoko, ale aj stúpajúcimi životnými nákladmi v USA a nahromadenými dlhmi z kreditných kariet. Svoje zohráva aj fakt, že vláda ukončila mnohé vládne podporné programy z čias pandémie v kombinácii so študentskými pôžičkami, ktoré treba začať znova splácať, uvádza businessinsider.com.
Platobná vymoženosť „kúpte teraz, zaplaťte neskôr“, ale aj rozšírené využívanie kreditných kariet či ďalšie možnosti odložených platieb na online platformách spôsobili nákupné horúčky. Podľa správy Adobe z roku 2024 majú kupujúci pocit, že tovar je cenovo dostupnejší, ak si ho môžu kúpiť na splátky. Mnohí Američania neznížili svoje online nákupné návyky z obdobia pandémie, zároveň im však stúpli výdavky po opätovnom otvorení reštaurácií a sprístupnení dovolenkových destinácií.
Podľa správy konzultačnej firmy Bain sa mileniáli a generácia Z v roku 2022 postarali o 22-percentný nárast výdavkov na luxus. Pre HIFI jednotlivcov však platí, že hoci sú bohatí, ich príjem často nestačí na to, aby si mohli dovoliť taký nákladný a luxusný život.