Britský výrobca luxusných áut Aston Martin vykázal stratu aj za minulý rok, v porovnaní s rokom 2022 ju však firma znížila o viac než polovicu. Prispelo k tomu zvýšenie priemernej predajnej ceny jej áut na rekordnú úroveň.
Spoločnosť uviedla, že jej strata pred zdanením dosiahla za minulý rok 240 miliónov libier (280,31 milióna eur). V roku 2022 však predstavovala 495 miliónov libier.
Výsledky podporil pozitívny vývoj tržieb. Tie sa v minulom roku zvýšili o 18 percent na 1,6 miliardy libier.
Spoločnosť pokračuje s elektrifikáciou svojich áut, pričom do tohto procesu plánuje v najbližších rokoch investovať približne dve miliardy libier. Uvedenie prvého batériového elektrického auta na trh však automobilka pre klesajúci dopyt posunula o jeden rok.
Pôvodne plánovala uviesť na trh svoje prvé batériové elektrické vozidlo na budúci rok, teraz však uviedla, že sa tak stane v roku 2026.
Ako povedal šéf správnej rady automobilky Lawrence Stroll, „dopyt spotrebiteľov po týchto vozidlách, najmä po vozidlách v cene bežnej pre Aston Martin, nie je taký, s akým sme počítali ešte pred dvomi rokmi“.