Automobilky Stellantis a BMW rokujú s japonskou spoločnosťou Panasonic Holding o spolupráci pri výstavbe tovární na výrobu batérií pre elektromobily v Severnej Amerike. Uviedol to denník The Wall Street Journal (WSJ) s odvolaním sa na osoby oboznámené s rokovaním.

Stellantis aj BMW investujú do tovární

Stellantis je podľa predaja treťou najväčšou automobilovou skupinou na svete. Firma už oznámila dva závody na batérie v Severnej Amerike, jeden v spolupráci s LG Energy Solution v Kanade a druhý s firmou Samsung SDI v americkom štáte Indiana. S firmou Panasonic rokuje ako s partnerom pre tretiu fabriku. Rokovania sú však podľa zdrojov zatiaľ v počiatočnej fáze, uviedol WSJ.

Automobilka BMW už skôr uviedla, že plánuje šesť nových tovární na batérie pre elektromobily v Európe, Číne a severoamerickej zóne voľného obchodu, ktorá zahŕňa USA, Kanadu a Mexiko. Na výstavbe dvoch tovární v Číne a Európe sa dohodla so spoločnosťami CATL a Eve Energy. V USA sa dohodla na odbere batérií od spoločnosti Envision AESC, ktorá je divíziou čínskej Envision Group. V poslednom čase však politické napätie sťažuje čínskym výrobcom batérií pôsobenie v USA, čo podľa zdrojov je jeden z dôvodov, prečo BMW rokuje s Panasonicom.

Výroba Panasonicu

Panasonic sa špecializuje na valcovité akumulátory, ktoré pripomínajú zväčšenú verziu ceruzkových batérií AA bežne používaných v spotrebných zariadeniach. Za posledných desať rokov vyrobil Panasonic miliardy valcovitých článkov pre svojho hlavného automobilového zákazníka - Teslu. Tieto batérie sú zvyčajne menšie, čo znamená, že ich musia byť spojené tisíce dokopy, aby mohli byť pohonom pre automobily. To môže zvýšiť náklady a umožňuje vznik výrobných chýb. Na druhej strane môžu mať vyšší výkon a sú považované za relatívne bezpečné.

Podľa spoločnosti SNE Research sa Panasonic vlani podieľal na celosvetovej výrobe batérií pre elektromobily siedmimi percentami. Skončil tak tretí za firmami CATL s podielom 37 percent a LG Energy so 14 percentami.

Ďalšie dôležité správy

baterie
Neprehliadnite

Európa môže prísť o väčšinu výrobných kapacít batérií. Rizikové sú aj plány slovenského InoBatu