Štáty Európskej únie a poslanci Európskeho parlamentu sa zhodli na reforme leteckej prevádzky v EÚ. Cieľom je po dlhých rokoch rokovaní a rozporov vniesť poriadok do roztriešteného vzdušného priestoru v Únii a do množstva súvisiacich regulácií. Reforma by mala tiež priniesť zvýšenie kapacity dopravy a naopak zníženie vplyvov letectva na životné prostredie. Informovalo o tom belgické predsedníctvo v Rade EÚ.
„Cieľom reformy jednotného európskeho neba je zlepšiť výkonnosť, organizáciu a riadenie európskeho vzdušného priestoru a poskytovanie navigačných služieb s cieľom zvýšiť kapacitu, znížiť náklady, zvýšiť prispôsobivosť systému a zároveň sa pokúsiť znížiť dopady letectva na životné prostredie a klímu,“ uviedlo belgické predsedníctvo. Aby norma začala platiť, musia ju ešte schváliť ministri členských krajín a plénum Európskeho parlamentu, čo sa však považuje za formalitu.
Legislatívny balík pozostáva zo zmeneného a doplneného návrhu na prepracovanie nariadenia o jednotnom európskom nebi (SES 2+) a návrhu normy, ktorým sa mení a dopĺňa základné nariadenie o Agentúre EÚ pre bezpečnosť letectva (EASA).
Dohoda tiež „umožní dosiahnuť veľký pokrok v znižovaní emisií CO2 z leteckého sektora a poskytne členským štátom viac nástrojov na obmedzenie negatívnych vplyvov spôsobených leteckou činnosťou,“ uviedol belgický minister pre mobilitu Georges Gilkinet. Nová reforma má motivovať aj k používaniu najúspornejších trás a k zvýšenému využívaniu alternatívnych pohonov, čo umožní európskej organizácii pre bezpečnosť riadenia letovej prevádzky Eurocontrol udržateľnejšie a efektívnejšie využívať vzdušný priestor.