Spoločnosť Starbucks sa v Číne rozhodla staviť na nezvyčajnú kombináciu bravčového mäsa a kávy, ktorou chce osláviť príchod Lunárneho nového roka. Nový nápoj nesie názov „Slané latte roka hojnosti“ a obsahuje omáčku s príchuťou bravčového mäsa Dongpo, espresso a naparené mlieko. Na vrch ako ozdoba ide ešte extra kvapka omáčky a tenký plátok bravčového mäsa. Cena nápoja je 68 jüanov (8,76 eura). O novinke informuje portál CNN.
„Konzumácia mäsa znamená prosperitu v nadchádzajúcom roku,“ napísal na sociálnej sieti Weibo šanghajský Starbucks. Nápoj podľa neho snúbi kávu s tradičnými novoročnými zvykmi a výsledkom je „nečakaná slano-sladká chuť“.
Bravčové latte od Starbucksu sa na čínskych sociálnych sieťach rýchlo stalo jednou z najviac diskutovaných tém. Niektorí používatelia vyjadrili zvedavosť, iní o zvláštnej chuti pochybovali. Zaujímalo ich, prečo by si za tak vysokú cenu mali radšej kúpiť nápoj, než si dopriať skutočné dusené bravčové mäso.
„Za 67 jüanov by som mal tanier duseného bravčového mäsa a potom by som si v Luckine mohol kúpiť dve latte,“ napísal používateľ Weiba. Ďalší vtipne poznamenal, že sa káve a mäsu dovolí naraz „stretnúť“ v žalúdku, no v ústach určite nie.