Dvadsaťtriročná Kenda Laneyová využila svoju expertízu v oblasti sociálnych sietí a založila firmu Laney Media. Jej hlavnou úlohou je radiť klientom, ako zvýšiť online dosah ich podnikov a zarobiť viac peňazí.

Laneyová za jeden z najužitočnejších nástrojov považuje platformu Pinterest. Tým, že na ňu pravidelne pridáva fotky, ktoré slúžia ako reklama, zarobí mesačne 30- až 40-tisíc dolárov. Fígeľ je v tom, že príspevky, takzvané piny, obsahujú odkaz na webovú stránku Laney Media, kde si klienti môžu zakúpiť rôzne digitálne produkty či webináre.

Mnoho ľudí používa Pinterest na vyhľadávanie konkrétneho obsahu, ktorý ich zaujíma. Vďaka tomu je pre firmy ľahšie osloviť to správne cieľové publikum, argumentuje Laneyová. Aplikácie ako TikTok, Instagram či YouTube sa pri zobrazovaní vhodných príspevkov riadia algoritmami, takže Pinterest je z tohto hľadiska oveľa presnejší. Až 85 percent používateľov platformy si kúpilo produkt či službu na základe zaujímavého pinu. „Pinterest je vyhľadávač. Keďže ľudia, ktorým sa váš obsah zobrazuje, tento obsah vyslovene hľadajú, získate viac zobrazení než na iných platformách, kde ste odkázaný na algoritmus," dodáva podnikateľka.

Ak chcete dať Pinterestu šancu, Laneyová radí, aby ste si dôkladne naštudovali optimalizáciu obsahu pre vyhľadávače (SEO). Ďalším krokom je zistiť, aké kľúčové slová a popisy obsahujú najpopulárnejšie piny z vašej oblasti podnikania. „Sústreďte sa na to, ako váš obsah rieši nejaký problém, namiesto toho, aby ste obsah v príspevku len opísali,“ zdôrazňuje Laneyová.

Pri monetizácii Pinterestu je zo všetkého najdôležitejšie presvedčiť používateľov, aby si klikli na priložený odkaz, ktorý ich presmeruje na stránku, kde si môžu vašu službu či produkt zakúpiť. Najlepší spôsob, ako to dosiahnuť, je vložiť do obrázka výzvu k činu, takzvaný „call to action“. Typickým príkladom sú frázy ako:

  • Zisti viac

  • Stiahni e-knihu tu

  • Pripoj sa k našej komunite

  • Chcem zarobiť viac peňazí

  • Mám záujem

Laneyová vždy týždeň dopredu naplánuje uverejnenie 10 až 15 pinov denne. Väčšinou jej to zaberie iba hodinku času. Piny pozostávajú z jednoduchého obrázka s niekoľkými slovami alebo vetou, popisu a odkazu na stránku jej firmy. V júli Laneyová zarobila 109-tisíc dolárov, pričom 29-tisíc pochádzalo z nákupov, ktoré klienti uskutočnili na základe príspevku na Pintereste.

Ďalšie dôležité správy

Friends,Choosing,A,Movie,To,Watch,Together,At,Home,,Video
Neprehliadnite

Ani škola, ani knihy. Ľudí k bohatstvu dovedie 10 filmov