Nálada nemeckých spotrebiteľov pokračuje v miernom zlepšovaní, keďže domácnosti sú optimistickejšie, pokiaľ ide o očakávaný vývoj osobných príjmov. Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK a inštitútu NIM.

Index spotrebiteľskej nálady GfK a NIM na mesiac november vzrástol na -18,3 bodu z októbrovej hodnoty -21 bodov. Celkovo index dosiahol najvyššiu hodnotu od apríla 2022, hoci stále zostal na nízkej úrovni. Vedľajší index očakávaného vývoja ekonomiky na nasledujúcich 12 mesiacov v najnovšom prieskume opäť klesol, už tretíkrát po sebe. To zodpovedá vládnej prognóze oslabenia výkonu hospodárstva o 0,2 percenta v tomto roku.

„Neistota spôsobená krízami, vojnami a rastúcimi cenami je v súčasnosti stále veľmi výrazná a bráni tomu, aby sa naplno prejavili pozitívne faktory pre spotrebu, ako je napríklad citeľné zvýšenie reálnych príjmov,“ uviedol analytik NIM Rolf Buerkl. Výraznejšie oživenie brzdia aj správy o rastúcom počte bankrotov podnikov a plány na znižovanie počtu pracovných miest alebo presun výroby do zahraničia, dodal.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Nemecký priemysel nečaká nič dobré. Firmy sú pripravené na ďalšie zhoršenie exportu