Spotreba piva v Nemecku v prvej polovici roka 2024 naďalej klesala. Pivovary predali celkovo 4,2 miliardy litrov tohto alkoholického nápoja, čo bolo o 0,6 percenta menej ako v rovnakom období minulého roka. Informuje o tom agentúra DPA, ktorá vo štvrtok zverejnila údaje spolkového štatistického úradu Destatis.
Predaj na domácom trhu v objeme 3,4 miliardy litrov bol o 0,9 percenta nižší. Klesajúci trend nezastavili ani majstrovstvá Európy vo futbale, ktoré sa tento rok konali v Nemecku. Hoci v období pred týmto významným podujatím bol zaznamenaný rast, mesiace máj a jún nedosiahli hodnoty z predchádzajúceho roka. V júni sa dokonca s objemom 777 miliónov litrov zaznamenala najslabšia úroveň pre tento mesiac od roku 1993.
Nemecké združenie pivovarníkov (Deutscher Brauer-Bund, DBB) označilo za rozhodujúci faktor utlmeného dopytu premenlivé počasie vrátane častých búrok. Napriek tomu viaceré pivovary dokázali profitovať aj z tejto športovej udalosti, uviedol výkonný riaditeľ združenia Holger Eichele. Dôvodom bol pokračujúci rast záujmu o nealkoholické pivo, ktoré údaje štatistického úradu nezahŕňajú.
S viac ako 800 nealkoholickými značkami varenými v súlade s prísnymi štandardmi kvality a s trhovým podielom osem percent je Nemecko svetovou jednotkou, vysvetlil Eichele. „Čoskoro bude každé desiate pivo uvarené v Nemecku bez alkoholu,“ uzavrel šéf DBB.