Belgická spoločnosť zaoberajúca sa materiálovými technológiami Umicore varovala pred rýchlym poklesom dopytu na trhu s elektrickými vozidlami (EV). Firma znížila prognózu zisku a uviedla, že „objemy materiálov do batérií v roku 2024 môžu byť rovnaké alebo mierne nižšie ako minulý rok“.

Umicore súťaží najmä s nemeckou spoločnosťou BASF, ale aj s množstvom čínskych a kórejských firiem. „Náš krátkodobý výhľad v oblasti batériových materiálov je veľkým sklamaním,“ uviedol podľa Financial Times generálny riaditeľ belgickej firmy Bart Sap. „Prispôsobujeme postup novej realite a podnikáme potrebné kroky na zvládnutie aktuálnych výziev.“

Akcie bruselskej spoločnosti v stredu klesli o sedem centov na 10-ročné minimum. Obchod s materiálmi do batérií by bol tento rok pre Umicore stratový nebyť jednorazového zisku 50 miliónov eur. Medzi zákazníkov spoločnosti patria Volkswagen a BMW.

Konzultačná spoločnosť CRU predpokladá, že globálny predaj plne elektrických áut vzrastie tento rok o 21 percent na 12 miliónov v porovnaní s 28-percentným rastom v minulom roku, pričom spomalenie je najvýraznejšie v Európe.

Umicore, ktorá sa špecializuje na niklové a kobaltové batérie, čelí aj výzve návalu čínskych batérií, ktoré nepotrebujú ani jeden z týchto materiálov a sú lacnejšie, ale majú kratší dojazd.

„Pozorujeme aj na príchod LFP technológie do Európy,“ povedal B. Sap s odkazom na lacnejšiu čínsku technológiu lítium-železo-fosfátových batérií. EÚ plánuje uvaliť dodatočné clá na dovážané čínske EV, čím sa snaží zabrániť záplave elektromobilov z najväčšej ázijskej ekonomiky.

Ďalšie dôležité správy

Rýchle nabíjanie môže trvať 30 až 45 minút, a to aj pri najrýchlejšom nabíjaní elektromobilu. Tento čas nechcete strácať čítaním novín na sedadle vodiča alebo prechádzkou v opustenej priemyselnej zóne. Preto je vhodné skontrolovať okolie nabíjacej stanice.
Neprehliadnite

Použité elektromobily ovládajú trh v USA. O cene 25-tisíc dolárov ani netreba vyjednávať