Prvý mobilný telefón sa na trhu objavil začiatkom 80. rokov minulého storočia. Bol pripojený k mobilnému rádiovému systému a nevyžadoval si fyzické pripojenie k sieti. Po ňom prišli telefóny so špeciálnymi funkciami a pripojením na internet, ktoré dokázali prehrávať hudbu.
Éru smartfónov odštartovala firma Apple svojimi iPhonmi so šikovnými kamerami a obchodom s aplikáciami. Má umelá inteligencia potenciál nadobro zmeniť svet telefonovania? Podľa analytikov Bank of America Securities jednoznačne. Pre nový typ mobilu už majú aj príhodné pomenovanie – intelifón.
Četboty a iné aplikácie poháňané umelou inteligenciou by mohli byť čoskoro tak užitočné, že budú oproti nim terajšie smartfóny pôsobiť „hlúpo“. „Citlivosť na kontext bude kľúčovým rozlišovacím faktorom," uviedol Wamsi Mohan, jeden z analytikov. Spolu s kolegami napísal správu, v ktorej vymenoval niektoré nové vlastnosti intelifónov. Business Insider vypísal tie najdôležitejšie z nich:
- Asistenti AI: Noví asistenti budú lepšie chápať kontext a poskytovať relevantnejšie a časovo presnejšie odpovede. Budú vedieť aktívne navrhovať vhodné akcie na základe analýzy používateľských vzorov.
- Rozpoznávanie objektov a prostredia: Intelifóny budú vedieť identifikovať objekty, ľudí a prostredie na fotografiách. Budú vedieť poskytnúť rôzne odporúčania vrátane návrhov na zdieľanie či vyhľadávanie ďalších informácií – napríklad aj o tom, kde možno produkty na fotke kúpiť a koľko v priemere stoja.
- Preklad v reálnom čase: Intelifóny zvládnu prekladať reč a písaný text do a z iného jazyka v reálnom čase. Zjednodušia tak komunikáciu pri cestovaní alebo interakciu s ľuďmi z iných krajín.
- Prediktívne zdravotné upozornenia: Telefóny s umelou inteligenciou by mohli vedieť predpovedať možné zdravotné problémy prostredníctvom analýzy zhromaždených údajov. Používateľov následne upozornia, aby v prípade potreby vyhľadali lekársku pomoc.
- Vytváranie obsahu pomocou AI: Používatelia intelifónov budú môcť vytvárať zmysluplnejší a zaujímavejší obsah vďaka asistencii AI nástrojov nainštalovaných v zariadeniach. Tie zjednodušia proces tvorby a zlepšia výsledok.
- Hudobná haptika: Umelá inteligencia by mohla zlepšiť vibrácie z hudby, čo ocenia najmä používatelia so sluchovým postihnutím.
- Hlasové skratky: Umelá inteligencia zlepší rozpoznávanie reči pre používateľov s poruchami ovplyvňujúcimi reč, akými je mozgová obrna, či pre ľudí, ktorí prežili mŕtvicu. Používatelia by mohli vlastnými príkazmi pre Siri spúšťať skratky a dokončovať komplexné úlohy.