Huawei trvalo štyri roky, kým sa mu podarilo na trhu so smart technológiami pre automobily získať uznanie. Za ten čas sa síce musel popasovať s ničivými vplyvmi amerických obchodných sankcií na predaj smartfónov, no podarilo sa mu vyvinúť doteraz najsofistikovanejší systém pokročilej asistencie riadenia (ADAS). Ten sa podľa agentúry Reuters stal miláčikom automobilového priemyslu.

Čínske štátne podniky Changan, Dongfeng a BAIC budujú vlastné divízie na výrobu elektrických vozidiel, do ktorých plánujú namontovať ADAS od Huawei. Guangzhou Automobile zas plánuje v roku 2025 na trh uviesť vlajkové modely pod značkou Trumpchi a takisto budú využívať pokrokový systém od výrobcu smartfónov. „Huawei momentálne vedie na poli technológií ADAS. Vybrali sme si ho, pretože sa chceme uistiť, že budú produkty GAC vybavené tými najmodernejšími technológiami,“ povedal generálny riaditeľ GAC Feng Sing-ja.

Aj nemecká spoločnosť Volkswagen v modeloch Audi Q6L vyrobených v Číne a určených pre čínsky trh použije technológie od Huawei. Ide o prvú zmluvu so zahraničnou automobilkou, ktorú výrobca smartfónov uzavrel. Inovácie od Huawei na autosalóne v Pekingu zaujali aj šéfa japonského Nissanu Makota Uchidu.

Rýchly vzostup Huawei ako výrobcu dielov svedčí o jeho ambícií diverzifikovať zdroje príjmu. Novým snom výrobcu smartfónov je stať sa popredným dodávateľom technológií pre automobilový priemysel, pričom chce konkurovať aj gigantom ako Bosch, Denso či Continental.

Ďalšie dôležité správy

Značka Huawei sa ocitla na čiernej listine
Neprehliadnite

Huawei ide do masovej výroby elektromobilov. Odchod Applu z trhu mu dáva vysoké šance na úspech