Rovnako ako iné segmenty podnikania si aj maloobchodný sektor prešiel ťažkým obdobím, ktoré podčiarkovala nielen pandémia, ale aj energetická kríza či geopolitická situácia. Jeho výkonnosť však rástla už v závere roku 2022 a rovnako to bolo aj v prvom štvrťroku 2023. Počet návštevníkov medziročne vzrástol o 19 percent. Vyplýva to z najnovších kvartálnych meraní globálnej realitno-poradenskej spoločnosti CBRE.

„V prvom kvartáli tohto roku sa v slovenských regiónoch ukončila dostavba viacerých menších retail parkov. Najočakávanejším projektom je však tento rok jednoznačne bratislavská Eurovea 2, ktorá zákazníkom prináša až 25-tisíc m2 novej maloobchodnej plochy. Hlavným nájomcom je pilotná prevádzka známej írskej značky Primark na Slovensku,“ uviedol Tomáš Lörincz, riaditeľ oddelenia prenájmu obchodných priestorov v CBRE Slovensko.

Svoje priestory rozširuje aj bratislavské obchodné centrum Aupark v Petržalke. Zväčšiť by sa malo o 10-tisíc m2. V rámci regiónov Slovenska zase podľa neho dominuje výstavba retailových parkov. „Tie prinášajú známe značky bližšie k spotrebiteľovi a sú u zákazníkov stále obľúbené z dôvodu praktickosti nakupovania či veľkého množstva voľných parkovacích miest,“ upozornil Lörincz.

Dodal, že výška nájomného sa v prvom kvartáli 2023 zvýšila o približne päť percent, a to nielen v prípade nákupných centier, ale aj retail parkov. Najväčší vplyv na tento rast však mala indexácia, vyplývajúca z nájomných zmlúv.

Ďalšie dôležité správy

Eurovea 2 - oficiálne otvorenie druhej časti najväčšieho nákupného centra v Bratislave.
Neprehliadnite

Eurovea 2 otvorila svoje brány. Láka na Primark, najväčšie kino či rozšírenú gastro zónu