Ľudia na Slovensku obľubujú skôr tradičné formy mobilnej komunikácie, vedú u nich klasické hovory a SMS správy. Vyplýva to z prieskumu agentúry Neuropea, podľa ktorého SMS správy a volania uprednostňuje 53,7 percenta opýtaných. Takmer 40 percent ľudí vo veku nad 65 rokov podľa prieskumu nevyužíva na komunikáciu žiadnu aplikáciu.

Minimum videohovorov

„Klasické hovory a SMS-ky jasne víťazia z pohľadu efektivity a ľahkej dostupnosti. Nikoho neobmedzuje cenová hladina jeho telefónu ani internetového pripojenia, a preto klasické SMS a hovory ostávajú najpopulárnejšou možnosťou,“ priblížil generálny riaditeľ agentúry Neuropea Peter Papanek.

Podľa Papanka moderné aplikácie robia dialóg vďaka obrázkom, zvukom a multimédiám osobnejším a zábavnejším. „Virtuálna komunikácia prostredníctvom aplikácií predstavuje nový nástroj, ktorým sa celý svet rozpráva,“ doplnil Papanek. Videohovory na komunikáciu podľa prieskumu používa iba 2,4 percenta respondentov.

Populárne aplikácie

V rámci najpoužívanejších mobilných aplikácií vedie spoločnosť Meta. V prvej štvorke najpoužívanejších aplikácií sa umiestnili hneď tri aplikácie, ktoré táto spoločnosť vlastní. Ide o Facebook Messenger, ktorý podľa prieskumu využíva 58,9 percenta opýtaných, WhatsApp (44,9 percenta) a Instagram (19,5 percenta). V prvej štvorke najpoužívanejších mobilných aplikácií sa umiestnil aj Viber, ktorý používa 20,4 percenta opýtaných, umiestnil sa tak ešte pred Instagramom.

Tieto aplikácie patria tiež medzi najobľúbenejšie komunikačné aplikácie vo vekovej skupine 18 až 34 rokov. Najčastejšie využívajú Facebook Messenger (84 percent), nasleduje WhatsApp (55,3 percenta) a Instagram (47,3 percenta). Žiadnu aplikáciu podľa prieskumu v tejto vekovej kategórií nevyužíva len 2,1 percenta.

Používanie aplikácií klesá s rastúcim vekom

Aj medzi opýtanými vo veku 35 až 49 rokov vedú spomínané mobilné aplikácie, Instagram však v tejto vekovej kategórii predbehla aplikácia Viber.

Vo vekovej skupine 50 až 65 rokov a u ľudí nad 65 rokov je najobľúbenejší na komunikáciu tiež Messenger, používa ho však podľa prieskumu menej ľudí ako v mladších vekových kategóriách. Takmer 40 percent respondentov nad 65 rokov na komunikáciu nepoužíva žiadnu aplikáciu.

Telefonický prieskum agentúry Neuropea sa uskutočnil od 10. do 16. októbra 2023 na vzorke tisíc respondentov.

Ďalšie dôležité správy

Na snímke bulharské Zlaté piesky - obľúbená destinácia turistov.
Neprehliadnite

Dovolenky sa aj pre finančné problémy muselo vzdať 28 percent Slovákov, vyplýva z prieskumu