Slováci prekonali všetky očakávania aj zákonom stanovenú mieru návratnosti zálohovaných nápojových obalov. Zálohovanie ukázalo, že Slovensko je národ, ktorý má zodpovedný prístup k životnému prostrediu.
Uviedla to nezisková organizácia Správca zálohového systému, ktorá si dáva záležať aj na vzdelávaní detí a mládeže. Ako organizácia spresnila, je dôležité byť súčasťou projektov, ktoré vzdelávajú mladé generácie v oblasti odpadového hospodárstva a prístupu k životnému prostrediu.
Marketingová manažérka organizácie Monika Farka spresnila, že v komunikácii o zálohovaní im smerom k mladšej generácii pomáha nová tvár kampane Vratko Štupeľ a súčasne otvorili aj novú kapitolu vzdelávania so školami, aby naučili mladú generáciu zmýšľať ekologicky odmalička.
Ako ďalej uviedla, posilnenie vzdelávania detí predškolského veku v tomto roku podporili vďaka spolupráci s dojčenskou vodou Zlatíčko a populárnym spevákom Mirom Jarošom v hudobnom projekte Vaše najobľúbenejšie Amfíktour, ktorý sa zameriava aj na tých najmenších. Deťom v rámci koncertov tak vysvetľujú pozitívny vplyv zálohovania na prírodu.
Cieľom spolupráce je teda vzdelávanie detí zábavnou a interaktívnou formou na tému triedenia, zálohovania a predchádzania vzniku odpadov. SZS chce v podobných aktivitách pokračovať a rozširovať ich po celom Slovensku.