Viac ako polovica občanov Slovenska by chcela, aby politici komunikovali viac prostredníctvom tradičných médií, a teda prostredníctvom televízie, rozhlasu či novín. Za takúto komunikáciu politikov je 50,3 percenta opýtaných. Vyplynulo to z prieskumu agentúry AKO pre reláciu televízie Joj24 Analýzy 24. Ako prieskum ďalej ukázal, 6,1 percenta respondentov by, naopak, prijalo, aby politici viac komunikovali prostredníctvom sociálnych sietí, ako napríklad Facebook, Instagram, Tik Tok či Youtube. Cez obidva typy médií by mali politici rovnako komunikovať podľa 40,2 percenta opýtaných. Agentúra vykonávala prieskum od 10. do 16. septembra na vzorke tisíc respondentov.
Prieskum ukázal, že v odpovediach nejestvuje významnejší rozdiel medzi mužmi a ženami, či ľuďmi s rôznym stupňom vzdelania. Výraznejšie rozdiely v preferovaných médiách pre politickú komunikáciu sú ale v jednotlivých vekových kategóriách. Ak ide o mladších respondentov vo veku od 18 do 33 rokov, tak 26 percent z nich by chcelo, aby politici viac komunikovali cez tradičné médiá, 14,9 percenta je za to, aby to bolo cez sociálne siete a 55,8 percenta uviedlo, že prostredníctvom oboch médií. Pri vekovej skupine 34 až 49 rokov 40,9 percenta opýtaných preferuje, aby politici viac komunikovali prostredníctvom tradičných médií, za sociálne siete je 5,1 percenta a za obidva typy médií je 50,3 percenta opýtaných. Vo vekovej skupine od 50 do 65 rokov si 63 percent respondentov myslí, že by mali politici komunikovať viac cez tradičné médiá. Sociálne siete v tomto zmysle preferuje 2,8 percenta opýtaných a obidva typy médií 32,9 percenta. Vo vekovej skupine 66 a viac rokov by 72,6 percenta opýtaných chcelo, aby politici viac komunikovali cez tradičné médiá, 2,9 percenta cez sociálne siete a 18,4 percenta cez tradičné médiá aj sociálne siete.