Nemecký výrobca luxusných áut Mercedes-Benz oznámil prudké zníženie čistého zisku. Výsledky spoločnosti ovplyvnil pokles tržieb, ktorý je dôsledkom klesajúceho dopytu na kľúčovom čínskom trhu a zároveň slabého predaja elektrických áut.
Čistý zisk automobilky dosiahol v druhom kvartáli tesne nad tri miliardy eur. Oproti rovnakému obdobiu roka 2023 to predstavuje pokles o 15,9 percenta. Tržby sa znížili o takmer štyri percentá na 36,7 miliardy eur. Vedenie spoločnosti oznámilo, že automobilový priemysel naďalej čelí „určitej neistote“, čo sa týka vyhliadok svetovej ekonomiky, geopolitických udalostí a obchodnej politiky.
Mercedes-Benz predal v období od apríla do konca júna celkovo 496 712 áut. Medziročne tak objem predaja klesol o 3,7 percenta, za čím je podľa vedenia firmy do veľkej miery vyčkávanie zákazníkov na nové modely. Okrem toho však firma poukázala na nepriaznivý vývoj na ázijskom trhu.
Predaj v Číne klesol o šesť percent, čo je podľa firmy dôsledok tvrdej konkurencie zo strany miestnych značiek, najmä v elektrickom segmente. Celkový predaj batériových elektrických vozidiel Mercedesu sa prepadol v druhom kvartáli o 25 percent práve v dôsledku vývoja na čínskom trhu. Čiastočne však situáciu v tomto segmente ovplyvnil aj vývoj v Európe, kde štáty začali redukovať dotácie na kúpu týchto vozidiel.
Napriek tomu však Mercedes-Benz odhaduje zlepšenie situácie v druhom polroku, povedal šéf automobilky Ola Källenius, ktorý v tejto súvislosti poukázal na uvedenie nových modelov na trh, najmä v drahšom segmente. Firma zároveň potvrdila, že naďalej počíta s celoročnými tržbami na úrovni z predchádzajúceho roka.