Skupina Kofola zverejnila výsledky hospodárenia za druhý štvrťrok tohto roku, v ktorom sa jej podarilo medziročne navýšiť tržby o 23 percent a prevádzkový zisk EBITDA o 65 percent. Hlavným dôvodom je predovšetkým výrazný júnový rast dopytu po otvorení trhu vrátane dôležitého segmentu gastronómie.
Historicky rekordné predaje
Predaje podporilo aj počasie a voľnejší pohyb osôb na všetkých trhoch. Výsledkom sú historicky rekordné júnové predaje. A vzhľadom k následnému pozitívnemu vývoju letnej sezóny manažment Kofoly spresnil svoj odhad tohtoročného prevádzkového zisku EBITDA na rozmedzie 1,08 – 1,15 miliardy českých korún.
„Kým v prvom štvrťroku tohto roku sme predávali takmer výhradne v segmente retail, od začiatku júna rástol významne dopyt predovšetkým vďaka otvoreniu gastronómie. Trh bol konečne kompletný. Prialo nám aj dobré počasie, ktoré lákalo ľudí von, na výlety a dovolenky. V kombinácii s dobre pripravenými aktivitami a novinkami kľúčových značiek sme dosiahli veľmi dobrý výsledok,“ okomentoval vývoj druhého štvrťroku Jannis Samaras, generálny riaditeľ Skupiny Kofola.
Kofola zaznamenala rekordné leto, hlási medziročný nárast tržieb o viac ako osem miliónov eur
Spresnenie celkoveho výsledku EBITDA
Dobré výsledky druhého štvrťroku tak vykompenzovali medziročné poklesy v štvrťroku prvom, ktoré boli spôsobené zatvorením segmentu gastronómie a tiež obmedzením cestovania. Tržby za prvých šesť mesiacov roku sú tak o viac ako 7 percent vyššie ako v roku 2020, EBITDA je vyššia o takmer 35 percent. Na predajne veľmi silný jún potom navyše nadviazala letná sezóna. „Aj tohtoročný júl a august sa zaradia medzi naše najúspešnejšie mesiace. Využili sme prítomnosť domácich turistov v Česku a na Slovensku, rovnako ako turistov z celej Európy, ktorí sa vrátili na dovolenky do Chorvátska a Slovinska,“ uviedol Martin Pisklák, finančný riaditeľ Skupiny Kofola.
„Doterajší vývoj tržieb a naša finančná disciplína od začiatku roku nám umožňujú spresniť naše odhady finálneho výsledku ukazovateľa EBITDA za rok 2021 na rozmedzie 1,08 až 1,15 miliardy českých korún,“ doplnil finančný riaditeľ. Doterajší odhad sa pohyboval v rozmedzí 1,03 – 1,15 miliardy českých korún.
K dobrým výsledkom skupiny prispel podľa Piskláka aj rast dopytu v adriatickom regióne, kde došlo pred letom k uvoľneniu pandemických opatrení a zároveň sa doň začali vracať turisti z celej Európy. „To sa, samozrejme, pozitívne prejavilo na predajoch našich značiek,“ dodal Pisklák. Medzi dôležité novinky patrí začatie strategickej spolupráce s najväčším výrobcom džúsov v regióne, spoločnosťou Fructal, a tiež plnenie chorvátskej značky pramenitej vody do fliaš zo 100 percent recyklovaného PET materiálu.