Šéf britského výrobcu luxusných automobilov Rolls-royce odíde na začiatku decembra po 14 rokoch na čele firmy do dôchodku. Šesťdesiattri ročný Torsten Müller-Ötvös za dobu svojho pôsobenia predaje automobilky zvýšil šesťnásobne.

Informoval o tom spravodajský server CNBC, podľa ktorého Müller-ötvös premenil starnúcu značku na symbol úspechu pre popové hviezdy, športovcov a mladých podnikateľov. Automobilka Rolls-Royce spadá pod nemeckú firmu BMW, od decembra ju povedie Chris Brownridge, ktorý teraz stojí na čele britskej divízie BMW.

Müller-ötvös, ktorý je za posledných sto rokov najdlhšie pôsobiacim generálnym riaditeľom automobilky, dodal značke nový lesk. Podarilo sa mu pritiahnuť generáciu mladých kupujúcich.

Predaje za jeho pôsobenie stúpli z tisíc vozidiel v roku 2010 na šesťtisíc áut predaných v minulom roku. Priemerný vek kupujúcich klesol z 56 na 43 rokov. Každý piaty kupec je dnes celebritou.

Autá pre bohatých

V roku 2013 automobilka uviedla na trh dvojdverové kupé Wraith so silným motorom, ktoré bolo určené na to, aby ho bohatí riadili skôr ako, aby sa v ňom nechávali voziť.

O dva roky neskôr nasledoval kabriolet Dawn a v roku 2019 športovo-úžitkový Cullinan, ktorý si obľúbili hráči NBA a ďalší športovci. V roku 2016 Rolls-Royce odštartoval rad Black Badge, ktorú charakterizuje vyšší výkon a prevedenie v čiernej farbe.

Personalizácia vozidiel = vyššie zisky

Müller-Ötvös ďalej začal personalizáciu vozidiel, ktoré nalákali nových zákazníkov a znamenali aj vyššie zisky. Program nazvaný Bespoke umožňuje kupujúcim vybrať si vlastné látky, farby laku, materiály či osvetlenie interiéru.

Program úprav na mieru je jedným z dôvodov, prečo sa priemerná predajná cena vozidla Rolls-royce za vedenie Müllera-ötvösa zdvojnásobila na približne 500-tisíc eur.

Dosluhujúci generálny riaditeľ tiež automobilku uviedol do éry elektrického pohonu. Vlani Rolls-Royce predstavil svoj prvý plne elektrický voz Spectre. Dvojdverový elektromobil s výkonom 577 koní zvládne zrýchliť z nuly na 100 kilometrov za hodinu za 4,4 sekundy.

Ďalšie dôležité správy

Snímka z výrobného závodu PSA Groupe Slovakia v Trnave v utorok 19. februára 2019. FOTO TASR - Lukáš Grinaj
Neprehliadnite

Automobilkám chýba pracovná sila. Situáciu by mali zachrániť aj cudzinci