René Obermann, šéf predstavenstva spoločnosti Airbus, varoval pred rastúcou konkurenciou Číny pri výrobe lietadiel. Pre pondelkové vydanie nemeckých novín Handelsblatt uviedol, že letecký priemysel čoraz viac ovplyvňujú digitálne technológie a vstup nových konkurentov na trh, zvlášť z Číny.
Stroj C919
Pokiaľ ide o telekomunikácie, „čínska konkurencia, najmä Huawei, za desať rokov viac-menej dobyla globálny priemysel,“ vyhlásil Oberman, ktorý sa podľa vlastných slov „vždy obáva, aby nepremeškal dôležité nové technológie a trendy“.
Airbus zaznamenal v 1. štvrťroku mierny nárast dodávok
Najväčší čínsky výrobca lietadiel Comac už vyvinul stroj C919, lietadlo veľkosti A320, najobľúbenejšieho modelu spoločnosti Airbus.
Jeho motory vyrába CFM, spoločný podnik amerického konglomerátu General Electric a francúzskeho výrobcu Safran. V roku 2017 absolvovalo lietadlo C919 svoj prvý let a aktuálne prebiehajú skúšobné lety.
Zrušili tisíce pracovných miest
Ak si chce Airbus udržať svoju vedúcu pozíciu na trhu aj o 10 alebo 15 rokov, musí vynaložiť maximálne úsilie na zvýšenie svojej efektívnosti a stať sa priekopníkom v inováciách, vyhlásil Obermann.
United Airlines rokuje o kúpe stoviek lietadiel Boeing 737 Max
Airbus musel pre pandémiu nového koronavírusu, ktorá zvlášť tvrdo zasiahla letecký priemysel, zrušiť tisíce pracovných miest.
Koncern chce však vytvoriť nové podniky v Nemecku a Francúzsku na montáž lietadiel a zadať výrobu komponentov externým dodávateľom. Odbory sú však proti týmto plánom.