SEAT obmedzí výrobu a prepustí približne 1 500 zamestnancov, ak EÚ do marca nezníži dodatočné clo na jeho elektromobily vyrábané v Číne. Od októbra totiž platí španielska dcéra Volkswagenu 20,7 percenta navyše k existujúcemu 10-percentnému clu na model CUPRA Tavascan.

Automobilka už vlani nesplnila finančné ciele. V roku 2025 ju bude nariadenie stáť stovky miliónov eur. SEAT a VW Group pravidelne rokujú s predstaviteľmi EÚ o osude modelu. Španielsky premiér Pedro Sánchez sa obrátil na predsedníčku EK Ursulu von der Leyenovú, keďže v prípade neúspechu hrozí masové prepúšťanie.

Ak sa dodatočné clo nezníži alebo neodstráni už v prvom kvartáli, automobilka vyradí stratový model zo svojej ponuky. To by však situáciu nevyriešilo, keďže SEAT by stále čelil problému, ako bez modelu Tavascan znížiť priemerné emisie flotily a splniť ciele EÚ.

Ďalšie dôležité správy

KK23 Hannover - Na archívnej snímke z 8. marca 2019 zamestanec čistí na aute logo Volkswagen v Hannoveri. Volkswagen očakáva, že v Nemecku obnoví výrobu áut v lete 2020. Automobilka bola nútená prerušiť produkciu pre pandémiu nového koronavírusu. FOTO TASR/DPA
ARCHIV - 08.03.2019, Niedersachsen, Hannover: Eine Mitarbeiterin putzt das VW-Logo eines T6 von Volkswagen Nutzfahrzeuge auf dem Band der Endkontrolle im VW-Nutzfahrzeuge Werk in Hannover. Die Sparte der leichten Nutzfahrzeuge im VW-Konzer
Neprehliadnite

Volkswagen zháňa zdroje, plánuje predaj akcií v koncerne Traton