Súdny dvor Európskej únie potvrdil pokutu 880,5 milióna eur, ktorú švédskemu výrobcovi nákladných áut Scania v roku 2017 za účasť v karteli vymerala Európska komisia.
Scania sa podľa Komisie dohovárala s piatimi ďalšími výrobcami na cenách a tiež na tom, že náklady na nové technológie potrebné na plnenie prísnejších emisných noriem presunú na zákazníkov.
Námietku spoločnosti Scania proti pokute už v roku 2022 odmietol súd nižšej inštancie. Výrobca nákladných áut následne podal odvolanie na Súdny dvor EÚ ako najvyššiu súdnu inštanciu, a ten sa postavil na stranu eurokomisie.
Kartel podľa Komisie fungoval v rokoch 1997 až 2011. Komisia začala prípad vyšetrovať v roku 2011, keď na kartel upozornila spoločnosť MAN. Tá sa vďaka oznámeniu pokute vyhla. Ostatným firmám, ktoré sa roku 2016 ku kartelu priznali, boli pokuty znížené o desať percent.
Najvyššiu pokutu za tento kartel dostala nemecká automobilka Daimler, ktorej eurokomisia nariadila zaplatiť zhruba miliardu eur. Pokuta vymeraná spoločnosti Scania je druhým najvyšším postihom v tejto kauze.