Strana žiada vládu, aby vytvorila poradovník pri investíciách do cestnej infraštruktúry. Mali by v ňom byť zohľadnené minimálne tri kritériá - intenzita dopravy, vplyv na život obyvateľov a životného prostredia a pomer nákladov k dosiahnutému úžitku.
Reaguje tak na rozhodnutie vlády, ktorá v stredu na návrh ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka (Most-Híd) schválila takmer 25 miliónov eur na výstavbu cestnej komunikácie v bratislavskej mestskej časti Devínska Nová Ves. Dôvodom plánovanej investície sú problémy s dopravou v okolí automobilky Volkswagen.
Ako pri komunálnych bytoch
„Na prvých miestach poradovníka by mali byť tie projekty, ktoré za čo najmenej peňazí prinášajú najväčší úžitok,“ informoval vo štvrtok poslanec parlamentu a tímlíder SaS pre dopravu Miroslav Ivan.
Nemyslí si, že v prípade Devínskej Novej Vsi ide o zle vynaložené verejné peniaze. „Tvrdíme, že neexistuje žiadna porovnávacia analýza, ktorá by občanom vysvetlila, prečo prednosť dostalo riešenie tohto dopravného problému a nie iného, napríklad, na Kysuciach,“ upozornil.
„V čase nedostatku komunálnych bytov sa problém rieši tak, že sa urobí poradovník čakateľov. Ak je tento poradovník férový, nikto sa v ňom nepredbieha, ľudia síce trpia nedostatkom, ale nie hnevom, že ich niekto klame a podvádza,“ dodal poslanec.
Poradovník do programového vyhlásenia
SaS uviedla, že ak sa stane súčasťou budúcej vlády, vytvorenie poradovníka prioritných výdavkov do cestnej infraštruktúry presadí do jej programového vyhlásenia.
Štát poskytne bratislavskej mestskej časti Devínska Nová Ves v nasledujúcich piatich rokoch postupne takmer 25 miliónov eur na úpravu okružnej križovatky s pripojením na budúcu diaľnicu D4 a na pozemnú komunikáciu na sprístupnenie zóny Devínska Nová Ves v okolí automobilky Volkswagen.
Stavebné práce sú plánované na devätnásť mesiacov a mali by trvať od leta 2020 do februára 2022. Predpokladané náklady majú byť 24,9 miliónov eur bez DPH. Zmena je podľa rezortu dopravy nutná z dôvodu očakávaného nárastu dopravy.