Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) spúšťa nový projekt na podporu slovenských malých a stredných podnikov (MSP), ktorý im poskytne odbornú a finančnú podporu pri expanzii na zahraničné trhy. Národný projekt Podpora internacionalizácie malých a stredných podnikov 2 je súčasťou snahy o zvýšenie konkurencieschopnosti slovenských firiem na globálnej úrovni a udržateľného rastu. Informoval o tom projektový manažér SARIO Peter Dan Ferenčík.
Možnosti iniciatívy
Projekt predstavuje komplexnú podporu zameranú na posilnenie konkurencieschopnosti a udržateľný rast MSP a potrvá do konca roku 2026.
Jedným z kľúčových nástrojov je podľa Ferenčíka finančná podpora individuálnej účasti na veľtrhoch a výstavách až do výšky desaťtisíc eur.
Poznamenal, že SARIO buduje online portál Find In Slovakia, ktorý pomôže predstaviť činnosť slovenských podnikov zahraničným investorom a podporí ich zapojenie do globálnych dodávateľských reťazcov.
Zameranie na vývoz
Proexportne orientované webináre sa podľa neho zameriavajú na zvýšenie znalostí a zručností slovenských podnikateľov v oblasti exportu, pričom reflektujú aktuálne dianie na medzinárodných trhoch. MSP tak môžu získať cenné informácie o najnovších trendoch, príležitostiach a výzvach, ktoré môžu ovplyvniť ich exportné stratégie.
Ferenčík dodal, že tipy na veľtrhy a potenciálne exportné teritóriá na rok 2025 môžu firmy navrhovať do 11. novembra 2024 prostredníctvom online dotazníka SARIO.