Írsky nízkonákladový dopravca Ryanair v júli zrušil približne 650 letov pre problémy v riadení letovej prevádzky. Konkurenčná letecká spoločnosť Wizz Air uviedla, že globálny výpadok počítačových systémov priamo zasiahol približne jedno percento jej letov.
Obe letecké spoločnosti zároveň informovali, koľko cestujúcich minulý mesiac využilo ich služby.
Ryanair v júli prepravil 20,2 milióna pasažierov, čo predstavuje medziročný nárast o osem percent z 18,7 milióna ľudí v rovnakom čase minulého roka. Toto číslo odráža rastúci dopyt po cestovaní po tom, ako írsky dopravca uviedol, že ceny jeho leteniek budú počas mesiacov letnej špičky podstatne lacnejšie.
Generálny riaditeľ Michael O'Leary nedávno vyhlásil, že skupina zaznamenala „vážne zhoršenie kapacity európskeho riadenia letovej prevádzky, čo spôsobilo viaceré meškania letov“. Vyzval na reformu služby, ktorú označil za „beznádejne neefektívnu“.
Riadenie letovej prevádzky zasiahol nedostatok personálu a problémy s vybavením, ktoré viedli k oneskoreniam letových poriadkov a rušeniam letov.
Konkurenčný Wizz Air medzitým uviedol, že približne jedno percento pravidelných letov zasiahol výpadok počítačových systémov v súvislosti s aktualizáciou softvéru spoločnosti CrowdStrike.
Výpadky IT systému sa dotkli nielen leteckej dopravy, ale aj iných odvetví, ako sú zdravotníctvo či banky, keďže zasiahli milióny počítačov.
Wizz Air minulý mesiac prepravil 5,9 milióna pasažierov, čo je o 1,4 percenta menej ako šesť miliónov pred rokom.
Pripísal to takisto problémom s prúdovými motormi, pre ktoré musel uzemniť niektoré lietadlá.